woensdag 8 oktober 2008

En toch...

Ik heb het voelen aankomen. Wist het eigenlijk al lang.
Mag ondertussen ook al wel.
En toch...

Toch fret ik ook deze keer weer mijn kas op.
Krijs en tier ik uit pure frustratie.
En wil ik zijnen en Trezebees haren oh-zo-schonen-kop tegen de muur rammen om daarna spijkers in hun ogen te priemen en haar krullen af te knippen. Krabben en bijten wil ik.

Ze verbreken dit jaar hun record.
Gaan de kinderen welgeteld 4 dagen gezien hebben. VIER. En een jaar telt bij mijn weten nog altijd meer dan 300 dagen.

Die ene dag in mei, was om goed te maken dat het deze zomer 'niet paste' om de kinderen tot bij hen te laten komen.
In de herfstvakantie gaan ze met zijn familie een weekendje weg. En dan mogen de kinderen mee. Drie vollen dagen. DRIE! Nog een geluk dat zijn ouders en de rest van de boel mee is om ze bezig te houden, want stel u voor dat zij dat zouden moeten doen! Een mens mag het niet gedroomd hebben. Ge zou er voor minder op slag medelijden mee krijgen.

En dan wat ik eigenlijk al wist maar niet wou weten. Is nu niet meer iets dat ik met mijn slecht karakter over hen denk of veronderstel. De afspraak dat de kinderen elk jaar met Kerst bij mij zijn en met Nieuwjaar bij hem gaat niet door.
Of hij lastig doet en ze ook een keer met Kerst wilt? En dat ik daar toch niet zo moeilijk over moet doen? Gij leest deze blog nog niet lang zeker?
Ze willen de kinderen niet met Nieuwjaar.

En nee, met Kerst ook niet.
Krijg er zelfs geen uitleg voor. 't Is gewoon niet van doen. Ze komen niet naar België. Zullen ze in de plaats 'waarschijnlijk' in het krokusverlof laten overkomen.
Tot er iets tussenkomt en dat ook niet meer past zeker.

En als het wel doorgaat hebben ze meteen een excuus om ze in de zomer niet te moeten zien. Want dan hebben ze in 2009 hun quota van vier dagen al gehaald.

8 opmerkingen:

zapnimf zei

Dees is inderdaad degoutant.
Maar fret uw kas toch maar niet op, ze is al zo tenger.

Anoniem zei

Dju toch, ik word er ook al kwaad van...Voor de rest sluit ik me aan bij zapnimf.

Anoniem zei

hebben jullie dan geen wettelijke regeling?

Anoniem zei

Laten we een clubke oprichten : tégen onvolwassen mannen ... ;o)
En aan Hilde : wettelijke regelingen genoeg, maar ook achterpoortjes voor degenen die echt van slechte wil zijn ...

Grz.
Stekelbeesje.

Anoniem zei

Jezus, degoutant gewoon. Ik kan dat niet snappen dat een vader zijn kinderen niet vaker wil zien.

Sabine zei

@ Hilde: Tuurlijk wel. Minimum 1 weekend per maand en de helft van de schoolvakanties zouden ze bij hem moeten zijn. Maar ik kan ze toch moeilijk zomaar op't vliegtuig zetten??

Anoniem zei

Wat voor een mens is dat zeg? Realiseert hij zich niet wat hij zijn kinderen aandoet?
Een echte goeie papa doet zoiets niet. 4 dagen op 1 jaar??
Een normale papa míst zijn kinderen en doet er alles aan om hen zoveel mogelijk bij zich te hebben. Wat hij hen (en jou!) aandoet is laf en ronduit walgelijk.
Ze zijn enkel welkom wanneer het in zijn kraam past? Enkel wanneer hun aanwezigheid zijn leventje niet overhoop gooit en zijn plannen niet dwarsboomt? Die kindjes moeten zich maar plooien naar meneer? En jij als mama moet dat proberen uitleggen aan die gastjes, en hen opvangen?
Ok ja, hij woont in een ander land, maar dat is geen reden om zich te ontdoen van zijn vaderlijke verantwoordelijkheden.
Dit is echt wraakroepend.
Wat een asshole!

Unknown zei

Hij zal zijn rekening nog gepresenteerd krijgen, Sabine. Als het scheef loopt met zijn vriendin, want dan heeft hij niemand meer! Dan komt hij waarschijnlijk wat liefde zoeken bij zijn kinderen, maar die zullen hem niet meer zien staan. Probeer jezelf er niet in op te vreten, da's niet goed voor je gezondheid. Zorg dat je financieel gedekt bent en gun hem voor de rest het plezier niet dat hij jou en je kinderen raakt.

Veel moed. 't Is hard om er alleen voor te staan...

Groetjes,