woensdag 17 september 2008

Behang

Soms vallen ze wel mee.

Als ze...

's morgens niet weigeren om uit hun bed te komen en dan nog durven beweren dat ze doorsliepen toen ik het licht aanstak en de dekens wegtrok.
niet tegen de sterren op liegen over het feit dat ze hun tanden gepoetst hebben.
niet aan mekaars haar trekken.
de boeken die ze nodig hebben voor hun huiswerk ook meebrengen van school.
niet tergend traag naar bed gaan en nog ik-weet-niet-welke-uitvlucht uit hun mouw schudden om niet te gaan slapen.
niet de hele dag door neuten
niet hysterisch krijsen omdat ik zeg dat ze gestraft zijn en geen tv mogen kijken.
mekaar niet afranselen.
niet selectief doof zijn.
aan tafel een keer gewoon eten zonder tralalala te maken van wat-ze-allemaal-niet-lekker-vinden.
de rommel die ze maken ook een keer opruimen
vijf minuten stoppen met zagen over het feit dat ze een hamster willen
's morgens op minder dan een half uur kleren kiezen

Mocht ik in mijn nederige stulpje behang aan mijne muur hebben, plakten zij er nu achter.
Alletwee.
Zeker weten.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Troost u. Ik héb behang, ik krijg ze er niet achter .... Tom kweekt met tamme ratjes. Eentje of twee, drie, vier hebben ???? Ze zijn zooooo lief mevrouw !!

Anoniem zei

Dit zou ik schaamteloos kunnen kopiëren, behalve de lijn over die hamster. Ik zit met vier cavia's en veel spijt...

elke zei

Hang ze best ver genoeg van elkaar af of het begint opnieuw.

Anoniem zei

Je kan toch een rol behang en plaksel kopen? Wat is't probleem?

zapnimf zei

Plakken is zo arbeidsintensief. Een koord? Een boom? Lijkt me simpeler.

Anoniem zei

Met de oortjes aan de waslijn lonkt mij soms wel...
Sterkte!

Anoniem zei

Maar verder is 't zo leuk, kinderen hebben...