zaterdag 2 augustus 2008

Nood

OK. 't Is ver gekomen.
Zo ver dat ik gisteren mijn gras heb afgedaan én het gras tussen, onder en in de haag met een grasschaar heb weggeknipt.
Werken in de tuin is niet abnormaal zegde?
Huh. Gij kent mij niet.

Ik werk niet in de tuin. Ik geef een damsel-in-distress-met-grasmachien-vertoning en laat buurman de rest van het jaar mijn skone pelouse kort houden. Buurman is momenteel niet zo blij met mij, maar da's een ander verhaal. En niet de reden dat ik zelf-eigenhandig het gras heb gekortwiekt.

Waarom ik dan gisteren wel in de tuin heb gewerkt?
Omdat een mens na drie volle weken met kinderen iets moet doen om de opgehoopte frustratie kwijt te raken. En omdat het grasmachien en haag niet tegenspreken.

Ik heb absoluut dringend nood aan een paar kinderloze dagen. Eigenlijk weken, maar ik zal het met dagen moeten stellen. Want na drie weken van 's morgens tot 's avonds met de kreutels is't genoeg geweest. Gaan werken met gezaag van Grote Smurf was er niks tegen. En zelfs ik kan mijn impressie van een supermoeder niet zo lang volhouden.

Maar morgen... aaaaaah, morgen.....
Morgen breng ik ze naar zee voor een paardenkamp. En ook al bellen ze dinsdag en laten ze Jongste blèren aan de telefoon, ik ga ze niet voor vrijdagavond ophalen.
NIET zeg ik u!
Ze blijven daar tot aan het einde.
't Is maar dat ze ginder gewaarschuwd zijn.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Geniet er gewoon keihard van!

Anoniem zei

Inderdaad, geniet ervan. U kinders gaan dat ook doen.

zapnimf zei

Supermoeders, dat is iets voor in stripverhalen.
Buurmannen die gras komen afrijden eigenlijk ook.

Anoniem zei

Een week zonder kroost? Zouden ze Gent beter niet preventief ontruimen..? ;-)

Anoniem zei

ik heb het niet op keurig afgereden gazonnetjes, van die mooi groen getrimde perkjes.. nee gras moet weelderig groeien en ongetemd zijn gang kunnen gaan..

Dus volgde ik jarenlang het motto van Sam Goris.. met succes, want ook mijn echtgenoot raakte een overtuigd aanhanger.. en toen moest ik dus wel uit noodzaak de machine van stal halen

wat een revelatie ..

Trek je kortste short aan, zet een grote cocktail koud.. en daar gaan we .. voor een stevige workout .. zonder muziek, maar met een zalige sound, die elk achtergrondgeluid gewoon doet verdwijnen.. let op .. be focussed.. kijk naar je gras .. wuivende kinderen of echtgenoot zouden je wel eens fataal kunnen zijn.. uiterste concentratie is nodig ! Jij en het gras..
een gevecht.. waarin er maar één winnaar kan zijn !

Het resultaat is verbluffend..
als er één manier is om het knopje even uit te zetten dan is het wel gras afrijden.. ik wist al dat mannelijke hersenen vlug worden uitgeschakeld, .. maar dat ook IK daarvoor in aanmerking kwam ?? Het is gewoon zalig.. een heel uur ALLEEN met jezelf.. de kinderen mogen roepen en tieren, de schoonmoeder voor de deur of de baas aan de telefoon.. het huis mag in brand staan. je bent één met je machine .. van zen gesproken .. Het zweet parelt over je lichaam, een welverdiende douche biedt zich aan .. en als je dan languit met je coctail in je tuinstoel ploft, het gevoel van een dagje welness, is er nog dat overwinnelijke ... waar hebben wij die mannen eigenlijk voor nodig ? gevoel :-)