woensdag 25 juni 2008

Beslissen

Tot nu toe heb ik het er nooit moeilijk mee gehad. Pro's en cons naast elkaar, andermans mening niet echt van doen, kijken wat ik zelf wil en de knoop doorhakken.
Simpel. Ik keek niet meer achterom en veranderen van gedacht is ook niet iets waar ik ervaring mee heb.

En toch... Deze keer loop ik al bijna een week de muren op. Niet goed wetend wat ik nu moet doen. En of ik toch niet beter... Of wat als.... Want je weet maar nooit...

Als ik de beslissing neem, zal 't de moeite zijn. Niet zozeer voor mij, maar wel voor hen. En vooral voor degenen errond, die er eigenlijk voor niks tussen zitten.

Misschien is het net het besef dat sommigen die het niet verdienen, er de gevolgen van zullen moeten dragen. Want ondanks de huidige franke teut en het egocentrische gedrag, is het goodie-two-shoes-gehalte uit mijn verre jeugd nooit helemaal verdwenen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien kan je raad vragen aan zus, ma of goeie vriendin? Go with the flow en volg je buik...

Groetjes,

Anoniem zei

de stress vooraf hangt samen met de effecten of gevolgen van de beslissing... Als het iets is dat jou goed zal doen, of iets dat voor jezelf is, toch maar doen dan, en niet te veel twijfelen. De rest volgt wel als ze zien dat jij er gelukkiger door wordt. Dat op- en afwegen strooit alleen maar zand in de ogen, dus zie je veel minder helder dan wanneer je je buik het werk laat doen.