maandag 20 augustus 2007

Niets wijzer

270 € armer en niets wijzer. Dat is mijn conclusie voor vandaag.

Omdat Jongste op school zo'n problemen had, heb ik deze zomer beslist de kinderen te laten testen. Kwestie van ze zo goed mogelijk te kunnen begeleiden en te vermijden dat de problemen alleen maar groter worden.

Een eerste testdag was in Antwerpen, waar de resultaten verruit in lijn lagen met wat ze mij op school verteld hadden. Dus ook maar een psychologe onder de arm genomen om die resultaten nog beter te kunnen interpreteren.
Of dat was toch het plan.

Blijkt dat dat braaf meisken haar resultaten helemaal niet in lijn liggen met wat ik tot nu toe te horen gekregen heb. En een uitleg voor dat verschil heeft ze natuurlijk niet. Wat had je verwacht.
Ik heb het kaartje 'Ga naar de gevangenis en indien u start passeert, krijgt u geen geld' getrokken. (Ha neen, want ik moet betalen!)

Maar ik moet, met twee tegenstrijdige resultaten, wel beslissen wat ik nu ga doen. En hulp van hem moet ik daar niet bij verwachten. Die kreeg ik al niet toen we nog getrouwd waren, laat staan dat hij daar nu mee zou beginnen.

Bon, ik ga de fles wijn open doen. En er een nachtje over slapen, maar er morgen niet aan denken, want dan ben ik jarig. (HINT! HINT!)

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Sabine, Ik wens je hierbij alvast een HELE FIJNE VERJAARDAG TOE !!!! Kids bij Opa en Oma, dus dat beloofd, lekker borrelen met je vriendinnen ???

PROFICIAT !!!!!

Anoniem zei

Oef het is bijna 12 uur dus het mag alvast!!!

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd! Ik ben de eerste vandaag... Op je klokje is het nu 4.40u, ik vermoed dat nog niemand je vandaag een gelukkige verjaardag heeft gewenst (tenzij er iemand naast je zou liggen...LOL)

Komt tijd, komt raad... Niet teveel in stressen. Wijn is alvast een goed begin ;-)

Groetjes,

@nn zei

Je klokje zegt 6:35 in de ochtend, ben je al wakker? Happy B-day dan!
Trakteer je op het werk vandaag?

(Enne, die testen kunnen soms echt heel tegenstrijdig zijn en uiteindelijk zijn ze maar een momentopname, waardeloos als je het mij vraagt. Moederinstinct of intuitie is gratis en daar zit altijd veel meer waarheid in want jij kent je kind als geen ander, dus gebruik je eigen gezond verstand en beslis wat JIJ denkt wat het beste is voor je kind.)

(Ok, ik was het niet van plan, maar ga het je toch vertellen.
Mijn oudste zoon Alex. had ook problemen op school als klein kind, testen hier testen daar. Uiteindelijk ben ik tegenin gegaan tegen de beslissing van de school en pms of hoe heet dat nu weer die testen hadden gedaan. Ze wilden dat hij dubbelde, maar ik kende mijn kind en wist dat het geen zier zou helpen, Alex is een verstandig kind maar past(e) niet in het (Belgische)schoolsystheem. Hij heeft het gehaald en nu in het Amerikaanse systheem doet hij het prima. Maar waarom ik hem niet wilde laten dubbelen was omdat ik voelde dat Alex zo snel mogelijk door zijn schooljaren moest zien te geraken en niet nog eens een extra jaar van afzien. Ben erg blij want nu gaat hij graag naar school en doet het goed maar hij is zo zelfstandig dat ook nu hij zo snel op eigen benen moet kunnen staan. Mijn beslissing was de goeie.)

kastelke zei

Nog snel voor ik de trein van 8.39 ur neem:
1. Gelukkige verjaargdag
2. Volgens die test zou je dochter een IQ hebben in het bereik van zowat 68% van de bevolking.
Dat was niet wat jij aanvoelde, dat was niet de indruk die de leerkrachten hebben (die mensen zouden het toch kunnen weten, die hebben meer dan genoeg kinderen uit die categorie al zien passeren), dat is niet helemaal het beeld dat je vanuit de testen in Antwerpen had.
3. Zoals reeds gezegd: dit geeft aan wat een minimum is. Niet wat het maximum is.
Om één of andere reden komt er niet uit wat er in zit, en nu begint de tocht om te achterhalen hoe dat komt.

Vier ze!!!

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Fie voor Leen en Roel uit China zei

gelukkige verjaardag !

Anoniem zei

Nen gelukkigen en nog vele erna !

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je verjaardag!

De peuten hebben niet altijd gelijk.

Anoniem zei

Hola! Ben al laat, maar toch nog van harte gefeliciteerd!

Annelica zei

HAPPY HAPPY BIRTHDAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sandrissimo zei

Gelukkige verjaardag!! En peuten die niet overeenkomen, dat hebben wij ook al meegemaakt...

Anoniem zei

shiiiit, ik ben een dag te laat maar toch nog een héééééééle fijne verjaardag met wat financiele extra's enz enz.

xxxx

Sabine zei

@ Iedereen:

Bloglezers zijn zeer goed in het snappen van hints!
Allemaal heel erg bedankt!