woensdag 25 juli 2007

Een glas

Vandaag is het net één jaar geleden dat hij zijn bom gedropt heeft.

En omdat veel mensen toen zeiden dat ik nog zou opkijken over waar ik een jaar later zou staan, doe ik dat vandaag maar eens.

*Kijkt op*

Het heeft lang geduurd, bloed, zweet en tranen gekost en heel vaak zag ik het echt niet zitten. Maar vandaag kan ik zeggen dat ik content ben. Niet super-gelukkig (maar dat was ik in mijn huwelijk heel vaak ook niet...) maar zeker niet meer zo doodongelukkig zoals vorige zomer.

De kinderen en ik hebben ons evenwicht terug gevonden. Ik heb genoeg sociale contacten om te genieten van de keren dat ik alleen ben, ik heb het vooruitzicht van eindelijk een cursus fotografie te volgen, ben geen triestig depressief a-sociaal geval geworden, heb heel tof werk gevonden waar ik bijna elke dag wel één of andere promotie krijg ;-), de scheiding is officieel, ik ben voor veel minder dingen afhankelijk van hem...

Ik heb een jaar 'overleefd' en kan nu weer beginnen met echt leven.

Ge moogt allemaal een glas komen drinken om te vieren. Santé!

13 opmerkingen:

Anoniem zei

*Amen*

Anoniem zei

Heel toffe blog heb jij. Héél herkenbaar trouwens.
Groetjes,

Anoniem zei

Als ik niet zover woonde, was ik zeker afgekomen! Ik drink er eentje op hier in St.Louis! Cheers!


Groetjes,

Janatoon zei

Ook voor mij zal het een lange afstands 'schol' worden, maar daarom niet minder lekker!

Goed dat je toendertijd deze blog bent begonnen, ik vind het leuk om je te volgen...

Doe zo verder!
Schollllll...
Janneke

@nn zei

"Gezondheid" en Proficiat, dat heb je goed gedaan. Je zult zien, je komt er sterker en beter uit. Goed zo.

Anoniem zei

Reken maar dat ik daar met volle overtuiging op kom klinken! Je hebt dat heel goed gedaan het voorbije jaar, ondanks het feit dat het best wel moeilijker zal zijn geweest dan hoe je 't kon beschrijven...
Schol op een nieuw, content, evenwichtig en onafhankelijker leven!!

Annelica zei

Goe bezig, Sabine! Ik zal er vandaag ene drinken op jouw gezondheid ;-) Santé!

Blue zei

Tjing ! op jullie ...vanuit Brussel.

Sandrissimo zei

Schol meid! Je doet het fantastisch! :-)

Anoniem zei

Als al de single-bloggers/blogsters er zouden op ingaan, dan zou dat voor Jeroen De Cock een serieuze concurrentie zijn, denk ik. :-))

kastelke zei

Heel knap hoe je je leven terug op de rit gezet hebt! Een terechte dikke proficiat is écht wel op z'n plaats!
I will survive ... I gues / I hope / I'm sure!

Anoniem zei

Ook namens mij nog een dikke proficiat !! Je mag trots/fier op jezelf zijn !!

Anoniem zei

En zo is het maar net. Je kunt trots op jezelf (en je meiden )zijn. Proost.