vrijdag 27 juli 2007

Bijna terug

Deze week is ook de week dat mijn kinderen bij hun papa en super-veel-beter-dan-mij-lief zijn.
Vorige zaterdag ben ik ze op Zaventem gaan afzetten.

Jongste liep de dagen voordien de muren op en kwam regelmatig zeggen dat ze triest was en niet wist waarom, of dat ze niet alleen wou vliegen. Of soms moest ze gewoon een extra knuffel en zoen hebben. Het arme kind wist met zichzelf geen blijf.
Voor Oudste leek het allemaal veel simpeler.

Op de luchthaven bleek dat ik hen met een speciale kaart zelf tot aan de gate mocht brengen, als ik dat wou. Vreugde alom bij mijn spruiten, dan moesten ze geen uur bij een vreemde zitten wachten en kon mama nog de vergeten kauwgom kopen. Een koffiekoek en iets lekkers om te drinken hebben ze ook nog uit de wacht gesleept ;-) Ze zijn uiteindelijk lachend het vliegtuig opgehuppeld en ginder goed toegekomen.

Woensdag heb ik ze even gesproken.
Hij vertelde dat Jongste heeft de eerste twee dagen 'ferme kuren' heeft gehad (LOL!! Serves him right!). Verder waren ze naar hun favoriete restaurants geweest, zouden ze naar de Imax-cinema gaan en had de papa al een paar keer zijn portefeuille goed geopend.
In tegenstelling tot wanneer ze met hem spreken, moest ik hen zeggen dat het lang genoeg geduurd had (leve de mama!!), ze zouden blijven vertellen.

De verwachting dat dit een moeilijke week zou worden is uiteindelijk niet uitgekomen.
Ik heb niet rondgelopen als een kip zonder kop, zenuwachtig van-ik-weet-niet-wat en weinig stilgestaan bij het feit dat ze nu in het huis van super-veel-beter-dan-mij-lief waren (zal alle details wel krijgen, hihi) en ik heb me geen zorgen gemaakt over hen. Ik was blij om na het werk in mijn zetel te kunnen vallen en te rusten, want doodmoe van de vakantie en de avondjes uit de week ervoor.

En nu ga ik nog van mijn stille huis genieten, want zondagavond mag ik ze weer gaan afhalen.

Prettig weekend!

7 opmerkingen:

ilse zei

Geniet van je rustige weekendje. Ben blij dat het goed gelopen is want ik kan me voorstellen dat dit voor jullie allen wel stressen was op voorhand, hoe het die eerste keer zou lopen.
Hebben ze nog contact kunnen hebben in Polen met oude vriendjes?

Anoniem zei

Sabine, wat sta je toch stevig in je schoenen!!

Anoniem zei

Prettig weekend! Geniet nog van de laatste rustige uurtjes... Dat doet deugd!

Groetjes,

Sandrissimo zei

Gaan ze maar voor 1 weekje naar ginder?

Sabine zei

@Ilse: ze hebben geen vriendjes gezien, omdat die ofwel zelf al verhuisd of op vakantie zijn.

@Sandrissimo:De langste periode dat ze hem dit jaar gezien hebben, was 5 dagen tijdens de kerstvakantie, dus dat ze nu een volle week mogen gaan is pure luxe!

Anoniem zei

Wat fijn dat je van je rustige huis kunt genieten, zonder je eigen druk te maken. !! Weer een overwinning !!

Annelica zei

Oef, even rust voor jou.
Moet toch spannend zijn voor zo kinderen om zonder mama te gaan vliegen!