woensdag 20 juni 2007

Productief

Ik vind van mezelf dat ik deze week al goed begonnen ben.

Gisteren heb ik opvang geregeld voor de kinderen deze zomer.
Ik weet nog helemaal niet of ik aan het werk zal zijn, maar de goede kinderopvang/speelpleinwerking zat al zo goed als vol. Ik moest nu beslissen of zou geen plaats meer gehad hebben. Ik denk dat het simpeler is, ze indien nodig uit te schrijven dan op het laatste moment nog op zoek te gaan naar een plek. Deze namiddag nog de laatste papieren gaan invullen en dan is dat ook geregeld.

Ik sta nu ook op een lijst voor een poetsvrouw via dienstencheques. Ik heb gewoon hulp nodig, ben het beu om alles in stukjes te moeten doen en nooit een huis te hebben dat een keer volledig proper is. Hoevel uren ze zal komen, zal dan afhangen van wat ik doe. En van hoe ze werkt. Vooral dat laatste. Ik ben een keer benieuwd wat ik over de vloer ga krijgen. Na mijn eigen stuurt-mij-een-keer-een-goei-poetsvrouw-ervaring uit mijn Randstad-tijd houd ik mijn hart vast.

Ondertussen zijn twee vriendelijke werkmannen mijn 3 maand geleden bestelde kast in elkaar aan het vijzen. HOERA! Dus kan ik straks eindelijk die laatste dozen uitpakken. Ze gaan zelfs ook nog mijn legplanken aan de muur hangen.
Nu nog afwachten of ik er alles in krijg... anders ga ik wel om een paar goei opbergboxen en vliegen de spullen die ik maar zelden uithaal op zolder. Ik heb ze het laatste half jaar ook niet gemist.

8 opmerkingen:

Sandrissimo zei

Ik heb vorige week een mail gestuurd aan een bedrijf dat poetsvrouwen met dienstencheques te werk stelt. Nog altijd niks van gehoord!
Op hun site zeiden ze dat ze contact gingen opnemen om eens te komen kijken zodat ze zouden kunnen zien hoeveel uren werk er nodig was, tja ik wacht nog altijd...

Anoniem zei

Mijn eerste bezoekje aan deze blog... ziet er heel tof uit. Ik kom zeker nog terug piepen...
Groetjes

Anoniem zei

Mhhhh poetsvrouw....toch maar weer eens achter aan gaan. Heb al wel een tuinman, aangezien ik een half voetbalveld achter me huis heb liggen. Lekker dat je zo van alles aan het regelen bent. Klinkt allemaal erg positief. Enneuuhh die ex van jou...kan toch ook zelf met de bank bellen.....dan jou te gaan uitfoeteren !!

Anoniem zei

Aan van die open legplanken heb ik een hekel vanwege het stof dat ze vangen. Een doos op zolder geniet mijn voorkeur...

Anoniem zei

Hopelijk vind je een goede poetsvrouw, want dat helpt je toch enorm, vooral nu je zicht krijgt op een job...

Ook onze kinderen gaan op 'summercamps'. Zelfs al heb je nog geen werk, het geeft je toch wat vrijheid en tijd om actief naar werk te zoeken...

Groetjes,

Blue zei

Ja niet evident een goeie poetsvrouw, je weet uiteindelijk nooit wie je in huis krijgt. Ik ben blij met die van mij... weliswaar zonder dienstencheques, maar ik me liever andere dingen moeten ontzeggen dan dat. Zalig als je na een lange werkdag thuiskomt in een proper huis.

Annelica zei

Veel succes me die zoektocht naar een kuisvrouw! Het is een beetje geluk hebben, he, wie je krijgt en zo.

ilse zei

Groot gelijk om die opvang al te regelen, werk of niet. Je kan dan nog zien wat je ermee doet.
Hier hetzelfde probleem ivm poetsvrouw. Heb er al een paar gehad hier maar ben helemaal niet content. Dus doe ik het nu nog maar zelf.