vrijdag 18 mei 2007

Netwerken

Ik heb deze week al mijn best gedaan. Heel stillekens en traag begint het op gang te komen en blijkt dat ik het 'netwerken' toch nog niet verleerd ben.

Vorige zondag tijdens de communiemis (of all places...) telefoonnummer en adres uitgewisseld met de mama naast mij. Haar dochtertje gaat naar de wijkafdeling van de school, waardoor ik haar nog niet gezien had. Na wat te hebben gebabbeld, bleek dat ze hier ook nog niet zo lang woont en ook niet zo veel mensen kent. We hebben afgesproken, om een keer samen met de kinderen naar een speeltuin te trekken.
Check.

Gisteren stond een meisje uit de straat hier aan de deur, om te vragen of Oudste wou spelen. Omdat het nogal fris was, is ze dan hier maar binnen getrokken. De mama kwam even later kijken 'of ze wel braaf was' en die heb ik dan maar een tas koffie aangesmeerd ;-) Een half uurtje gekletst over koetjes en kalfjes, uitgelegd waarom ik (nog altijd) met een buitenlandse nummerplaat rijd en waarom de kinderen Engels kunnen. De mama lijkt een tof iemand (kan bijna niet anders, want ze heet ook Sabine) en kan nu aan de rest van de straat gaan vertellen dat ik nog zo'n kwaaie niet ben ;-)
Check.

Ik ben me ook gaan ingeschrijven voor een cursus fotografie. Die start wel pas in september (en was al bijna volzet!), maar dat geeft me wat tijd om het probleem van elke week opvang voor de kinderen op te lossen. Hier kijk ik echt naar uit. Bijleren over iets dat ik echt graag doe en mensen leren kennen met dezelfde interesse.
Check.

De laatste tijd beginnen ook meer mama's aan de schoolpoort tegen mij te praten. Vooral het succes van Jongste draagt daartoe bij, die zou overal mogen gaan spelen. En één keer ze ergens geweest is, zal die mama ook goeiedag zeggen en even babbelen. En als zij niet beginnen, vind ik wel iets om ze mee lastig te vallen. lol
Check.

't Is allemaal niet veel, maar als je staat waar ik sta, is het verschil tussen 'niet veel' en 'bijna niks' heel groot.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Sabine! Ik kwam hier terecht via de blog van Elle S30S en ben een tijdje blijven lezen. Kom zeker nog eens terug. (Heb nu wel honger van die lekkere dingen die je gefotgrafeerd hebt...)
Grts, JB

Anoniem zei

Zo ben ik ook begonnen hoor. Het netwerken gebeurd vaak via de kids en school. Net wat je schrijft alle beetjes helpen en je moet toch ergens beginnen. Je hebt in elk geval de juiste 'spirit'.

Anoniem zei

Alle beetjes helpen en voor je het weet heb je weer een hele leuke vriendenkring!

Je bent goed bezig, Sabine!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Anoniem zei

zo gaat ie goed!
als het je toch te langzaam gaat kun je ook een hondje nemen :) heel oppervlakkige contacten, maar je spreekt wel een heleboel mensen...