zondag 20 mei 2007

Oef.

Gisterennamiddag eindelijk tijd voor het verjaardagsfeestje van Oudste.
Vermits het in een verlengd weekend viel, had ik nog gehoopt dat niet alle uitgenodigde vriendinnetjes zouden kunnen komen, ijdele hoop...

Mijn huis is overspoeld door 14 rennende, gillende, giechelende, tierende, dansende, zingende, springende en héél luid lachende 8 en 9-jarige meisjes. Sommige (vieze) venten kunnen daar alleen maar van dromen, ik was blij dat ik wist dat ze drie uur later weer zouden worden afgehaald ;-)

Met hulp van één van de buurmeisjes, het goede weer en het feit dat ik al het eetbaars op voorhand had klaargemaakt, is het toch heel vlot gegaan.
Wat spelletjes spelen, de muziek 'kei-luid' zetten (want dat hoort zo!) borden overladen met eten, veel frisdrank opsouperen, wat onnozel doen en 'super-cool' dansen, meer moet dat op deze leeftijd blijkbaar nog niet zijn.

Veel ABBA (keuze van Jongste), Kate Ryans, Belle Perez-en en 'lieve kleine konijntjes' later was het hier weer stil. Ik heb het slagveld opgeruimd en ben in mijn zetel geploft.

Weer gerust voor een jaar....

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoogtepunten uit het leven van kinderen. Schitterend toch moeders en je hebt het weer overleefd!!
Ze zijn er je eeuwig dankbaar voor...

ilse zei

Sabine toch, waar haal je de energie vandaan? Vorige week communiefeest in huis, deze week verjaardagsfeest.. Ik heb het al gezegd maar blijf het herhalen : ik ben onder de indruk.
Rust maar uit nu de schoolweek begint.

Sabine zei

@Ilse: ik had weinig keus. 't Kind haar verjaardag was in april en dit was het enige WE dat nog kon. Ik moet toegeven dat er nu wel geen energie meer over is, ik moet nu echt rusten. Volgende week wordt saai, héél saai!

Anoniem zei

Daarom deed ik de verjaardagsfeestjes al 2 keer buitenshuis. Ja, het is duurder, maar je geniet veel meer, vind ik... Ook ik bewonder je energie!

Groetjes,

Anoniem zei

Tja en met het ouder worden verandert er weing. Ik had dit weekend 8 14 jarigen in huis. Vreselijk die kunnen ook geiten, giechelen, muziek heel hard zetten en zingen (karaoke) en vooral tot vroeg in de morgen giebelen in bed. Maar net wat je zegt we zijn er weer voor een jaar af. Nu zoonlief nog. Wanneer is bij jou de jongste aan de beurt?

Sabine zei

@Sally: in november pas...nog even tijd dus!