maandag 21 mei 2007

Vindingrijk

Oudste wordt steeds vindingrijker in het inkorten van het sowieso al korte 'zondagsgeprek via Skype'. Omdat hij niet erg blij was met als reden dat ze tv wou kijken, of niets te vertellen had, heeft ze gisteren iets nieuws geprobeerd. Als eerste zin zei ze dat ze ziek was, met een grote zakdoek heeeel hard snuiten...zooo erg papa! 'Ik ga nu weer een beetje zitten hoor, dada!'
Eens de pc uit stond, was ze plotseling weer springlevend.

Toen Hij gisteren ook nog tegen Oudste begon te zagen, omdat ik haar mp3 speler nog niet gebruiksklaar heb gemaakt en Hij zei dat dit toch 'écht niet kon, want dat is wel een cadeau!', deed zij net alsof het geluid heel slecht was en ze hem niet verstond. Dat ik alles tot beneden kon horen, deed er even niet toe ;-). Ze heeft uiteindelijk iets geantwoord in de trant van 'dat is niet leuk, maar dat komt wel in orde'.

Niet alleen vindingrijk, maar ook nog diplomatisch.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu snap ik het ook niet. Jullie waren toch een hele tijd samen? Heeft hij nooit gemerkt dat jij een analfabeet bent als het over zulke zaken gaat?? Als ik me niet vergis heb je op het moment dat hij met dat spel afkwam ook al laten merken dat je dat niet zit zitten om dat te instaleren.. En vergis ik me of voel ik een vibe dat je er niet echt veel zin in hebt? Ik zou mijn significant other kunnen sturen maar ik ben niet zeker of hij het wel zou kunnen... raar dat hij op IT zit..

Anoniem zei

Kinderen zijn inderdaad diplomatisch en willen geen van beide ouders kwetsen. Ze willen jou er niet mee belasten (weten dat het je heel wat energie zal kosten om zo'n mp3 gebruiksklaar te maken). Anderzijds willen ze hem niet uitleggen waarom dat ding nu nog niet werkt...

En dat de gesprekjes met papa steeds korter worden, dat heeft hij enkel aan zichzelf te danken...

Groetjes,

Sandrissimo zei

Slimme dochters heb jij!
Waarom heeft hij zelf die MP3-speler niet in orde gemaakt?

Sabine zei

@Sandrissimo: omdat de pc boven in een kamer staat, en dat is nog minder 'neutraal terrein' dan mijn woonkamer zeker? Daar mag hij ABSOLUUT niet aankomen vermoed ik...

Anoniem zei

leuk dat je dochters merken dat ze zelf ook invloed kunnen uitoefenen op hoe hun contacten verlopen. dat zal ze zelfvertrouwen geven in hun eigenwaarde. heel mooi.