dinsdag 22 mei 2007

Beslissen

Gisteren een berichtje van mijn ex-schoonmoeder op mijn antwoordapparaat. Om te vragen of zijn jongste broer de kinderen nu zondag mocht komen halen om naar een communiefeest van één van de kinderen van zijn andere broer te gaan. 'En ze zou nog laten weten hoe laat hij er zou zijn...'

Ik had me al voorgenomen om niet verder te gaan dan die jongste broer en zijn ouders. Al de rest moeten ze maar via Hem regelen. Straks heb ik tante Eulalie en nonkel Sjarel en god-weet-welke verre familie nog aan de deur.
Dus heb ik heel beleefd, want ik ben een wel-opgevoed meiske, laten weten dat we al andere plannen hadden voor zondag en de kinderen dus niet meekonden.

Ex-schoonvader was er duidelijk niet graag bij.
'Dat dit al heel lang was afgesproken.' Euh....dan toch niet met mij?? Dit is het eerste dat ik hiervan hoor.
'Dat ze hierover al tegen de kinderen gesproken hadden.' Jaaaaaa??? En wil dat dan zeggen dat ik dat dan ook moet weten???
'Dat Hij dat toch zeker wel tegen mij gezegd heeft!' Neeee-eeeee, want dan had ik er wel van geweten?!?!?
'Ja, maar, de kinderen mogen toch wel naar hier komen!!' Zucht... jaaaa, maar zondag niet!!!!

Uiteindelijk heeft hij het dan toch maar opgegeven. Het heeft hem moeite gekost heeft om niet kwaad te worden. lol.

Ik hoop dat ze doorhebben dat ik degene ben die beslist en dat als hij moeilijk gaat doen (zijn zoon heeft dat van geen vreemde) ik daar niet van onder de indruk ben. Ik sta sterk genoeg in mijn schoenen om me niet door hem te laten doen.

Wij gaan zondag bij mijn zus de verjaardag van haar betere wederhelft vieren.
Veel gezelliger!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben blij te horen dat uw ex-schoonouders nog niets van hun arrogantie verloren hebben. Er zijn dus nog zekerheden in het leven.... Kan jij ondertussen eieren dragen naar de "arme klaren" want het zou leuk zijn als het mooi weer is op zondag, dan zetten we de kinderen vanachter in de tuin en zijn wij op ons gemak..

Anoniem zei

veel plezier dan zondag.
En ooit, ooit zal het kwartje nog wel eens vallen bij je schoonfamilie.

Anoniem zei

en toch..

knaagt dit blogje een beetje. Misschien dat jouw zoontjes er wel graag bij hadden geweest als hun neefje/nichtje zijn communie deed. ik denk dat als zij er graag zouden bij zijn, je dat toch moeilijk kan verbieden? Of heb ik het zo fout voor?

groetjes
Juultje

Sabine zei

@Juultje: als er niks anders gepland was, zouden de kinderen zeker graag naar daar gegaan zijn. Maar ze hebben dat nichtje tot nu toe met moeite één keer per jaar gezien. De band is dus niet zo sterk...
Het gaat mij er meer om dat ik van mijn ex-schoonfamilie verwacht dat ze mij zo'n dingen genoeg op voorhand laten weten en dat ze beseffen dat ik niet zomaar naar hun pijpen ga dansen, zoals ze graag zouden willen.