dinsdag 29 mei 2007

Koop-woede

Ik kan weken aan een stuk zuinig zijn. Bijna niets uitgeven, enkel kopen wat echt moet.

En dan komt er telkens weer zo'n periode waarin ik alles zou kopen dat ik tegen kom. Niet eens iets dat ik nodig heb. Een eierkoker, kussenslopen, handdoeken, planten, vazen,... Het maakt dan echt niet uit wat, zelfs in een doe-het-zelf zaak vind ik dan héél veel dingen die ik (niet) kan gebruiken. Amazon is absoluut geen veilige site meer. Net alsof ik alle schade van de voorbije niet-koop-weken in één uitbarsting moet goedmaken.

Ik weet niet waar het aan gelinkt is. Ongesteld zijn kan niet, want na de geboorte van Jongste heb ik de eerste keer een implanon-staafje laten plaatsen en sindsdien ben ik daarvan verlost. (Ook van de pijn, het slechtgezind, moe en vreselijk ambetant zijn!)

Nu heb ik weer zo'n koop-woede-aanval. Maar ik heb me verzet, ik geef niet toe, ik blijf thuis.
Vandaag heb ik in plaats van te gaan shoppen een mand strijk weggewerkt. Die stond eigenlijk te wachten tot mijn strijkijzer terug zou komen, maar we hebben die kleren nu echt wel nodig.
En koekjes gebakken. Nigella's 'Walnoot en koffie-klodderkoekjes', mijn lievelingsrecept.

Nu nog dingen vinden om me morgen en overmorgen mee bezig te houden en hopen dat het dan over is. Of met de lotto winnen en er gewoon aan kunnen toegeven, nog veeeeel beter! ;-)

5 opmerkingen:

Sandrissimo zei

Euhm, dat ken ik... Geweldige roes als je aan het shoppen bent, iets minder als de Visa-rekening binnen komt...

ilse zei

amaai Sabine, jij hebt tenminste koopvrije dagen.. Grapje, ik probeer me wel in te houden maar soms is het echt sterker dan mezelf. Vooral kinderkleding en speelgoed moet er dan aan geloven.
En natuurlijk iets dat afgesprijsd is en volstrekt nutteloos blijkt te zijn.
Hoop dat het helpt om binnen te blijven maar ben er zeker van dat je morgen of overmorgen zal uitbreken.

Anoniem zei

Ik heb dat ook af en toe, gek he! Hoe zou het toch komen dat vrouwen zich graag eens laten gaan, wat kopen betreft?

Een compensatie van een gemis? Of een ziekte? Gebrek aan 'willpower'? Wie zal het zeggen?

Als het strijken helpt, wil ik je ook wel mijn mand sturen ;-) Laat het me maar weten...

Groetjes,

kastelke zei

Misschien kan je die Nigella-koekjes nog eens bakken, en dan foto's van het ganse proces maken, met een handige stap-voor-stap beschrijving van hoe je tewerk gaat, en dat dan op je blog zetten (én op kokeneten). En dan kan ik dat ook eens uitproberen!

In ieder geval héél verstandig om thuis te blijven als je zo'n koopaanval hebt. Nog even geduld, en dan zijn het solden, dat slaat niet zo'n gat in je geld als je je dan eens uitleeft.

Anoniem zei

Wat goed van je dat je de strijk gaat doen. Ik heb trouwens ook met veel succes drie jaar lang implanon gehad. Het is echt super.