zondag 27 mei 2007

Leeftijd

Dat sommige mensen rond hun veertigste moeite hebben met hun leeftijd, wist ik wel. Enkelen hebben dit zelfs al als ze 30 worden, anderen nog niet als ze 70 zijn.
Maar dat je als je twee wordt, al in complete ontkenning gaat, dàt heb ik nog niet gehoord.

Mijn nichtje wordt deze week 2.
Ik heb (zeer clichématig) geprobeerd om haar '2 jaar' te laten zeggen, mooi met de vingertjes in de lucht... het enige dat zij daarop als commentaar heeft is 'Nee Dankoe!'.

Ze moet er niet van weten. Ze blijft 1 jaar. Zeer beleefd, maar zeer beslist.

Ben benieuwd wat dat gaat geven als ze 40 wordt ;-)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Die gaat duidelijk haar 'terrible two's' tegemoet... de pubertijd van de kleuters! ;-)

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Anoniem zei

Ge kunt zeggen wat je wil, maar voor haar bijna 2 jaar kan mijn jongste wel al met 2 woorden spreken. Wat ook wel kan tellen vind ik..

Anoniem zei

prima, een meid die nu al weet wat ze is en wil en zich niet anders wijs laat maken. Die komt er later wel. LOL.

Anoniem zei

Heerlijke leeftijd...mijn nichtje is gisteren ook 2 geworden, en is ook een "echte meid "!!!

ilse zei

Schitterend die kinderlogica. Maar ik vond twee jaar toch wel een heeeeel vermoeiende leeftijd. Ben toch blij dat ze nu al iets ouder zijn en dus ook iets zelfstandiger (alhoewel ik er soms aan twijfel of we wel enige vooruitgang boeken??)