zaterdag 26 mei 2007

Kermis

Iets voor half zes stonden ze paraat, allemaal met de kaart voor de gratis beurten in de hand, ongeduldig te wachten tot de attracties eindelijk zouden openen.

Oudste is met een vriendinnetje en haar mama op stap getrokken, zodat ik me gelukkig kon beperken tot de dingen die Jongste wou doen. Anders zou het nogal moeilijk geworden zijn om alles in één uur gepast te krijgen.

Ik had me voorbereid op een stormloop en gedrum om overal bij te kunnen, want dit had men mij over vorige jaren verteld. Maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die niet meer willen meedoen aan het gedrum en getrek en dus thuis blijven, zodat het eigenlijk heel goed meeviel ;-).

Jongste (en haar vriendinnetje dat ze rap op sleeptouw had meegenomen, veeeeeel leuker met twee!!!) hebben alles kunnen doen dat voor hun leeftijd geschikt was. En ook Oudste was superblij met de attracties die zij had gedaan. Gelukkig is de kermis beperkt in grootte, anders zouden er zeker traantjes gevloeid zijn.

Na het 'gratis uur' nog een keer betalend eendjes vissen, 'want ik heb geen cadeautje mama, alleen punten!' (goeie commerce!), nog één keer samen op de 'Draak', oliebollen voor Oudste en suikerspin voor Jongste.

Twee lachende, gillende, smullende, super-blije kinderen. Daar doen we het voor. Op zo'n momenten geniet ik van het 'mama zijn'.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk om ze zo te zien genieten. Dan geniet mama ook!

ilse zei

Mis ik iets? Waaorm is dat daar ineens gratis? Stuur mij dat maar door voor als we terug in België wonen. Een gratis kermis, kan het beter?

Anoniem zei

Dat van die kaart met gratis beurten, daar heb ik ook nog nooit van gehoord... Werd deze kermis door een bepaalde organisatie georganiseerd, misschien?

En je kinderen zijn goede onderhandelaars... Het belangrijkste is dat jullie ervan genoten!

Groetjs,

Sabine zei

@Ilse en Hilde: ik had er ook nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is dat hier de gewoonte. Eén uur lang kunnen de kinderen gratis één keer op elke attractie. Ze hadden een formulier mee vanop school, waar je naam en adres moest invullen. Dat moesten we zaterdag op het gemeentehuis gaan inruilen voor de kaart. De bedoeling is, dat het enkel voor kinderen uit het dorp zelf geldt, maar zo strikt zijn ze niet, want ik heb zelfs de kaarten gekregen, terwijl ik de formulieren kwijtgespeeld was.