woensdag 2 mei 2007

Genoeg

Er zijn mensen waar je op kan rekenen, mensen die zelf eerlijk zeggen dat zij niet tot die groep behoren en anderen die altijd weer doen alsof.

Elke keer weer loop je met je kop tegen de muur en altijd hebben ze wel een uitleg over waarom ze er écht niks aan konden doen en hoe graag ze ook de afspraak waren nagekomen en dat ze het écht wel zullen goedmaken en...en...en...

Vroeger haalde ik gewoon mijn schouders op en deed verder zoals voordien, ik ben ook niet heilig. Maar ik heb moeten ondervinden dat deze mensen zelfs als het slecht met je gaat, alles nog vanuit hun eigen standpunt bekijken en enkel tijd voor je hebben als het hen past, maar wel verontwaardigd zijn als je te lang geen contact gehad hebt. Ik hoef geen contact met mensen die altijd willen krijgen en gebakken lucht teruggeven.

Ik heb geen zin meer in van die eenzijdige relaties. Ik stop ermee, het is gewoon allemaal verloren energie. Nu is het mijn beurt om egocentrisch te gaan doen.
En voor wie daar last van heeft...

helaas pindakaas!

5 opmerkingen:

Cindy zei

Om nu eens lekker te roddelen: over wie gaat het???

Anoniem zei

Ik heb ooit eens een echt goede raad gekregen : 'ga enkel om met de mensen die je bewondert, die je een goed gevoel geven en verspil geen energie aan diegenen die altijd negatief zijn of je een slecht gevoel geven...'

Je hebt groot gelijk, Sabine. Verspil geen tijd aan eenzijdige relaties. Ze zijn het niet waard!

Groetjes,

Anoniem zei

My words exactly..... Ondertussen hopend dat het niet op mij slaat natuurlijk...

ilse zei

Oei, al je vriendinnen zijn nu al in paniek.. Groot gelijk, ik kan Hilde alleen maar bijtreden. Laat het voor wat het is en verspil er je tijd en energie niet aan.

Sabine zei

@Cindy: als ik dat op de blog had willen zetten, stond het er wel al op zenne...