dinsdag 1 mei 2007

Sociaal

Terwijl Jongste miss populair is op school, is Oudste miss super-sociaal.

Elke keer als ze kinderen in de straat ziet, springt ze op haar fiets om er naartoe te rijden. Met een simpel 'Ik ben Oudste en wie ben jij en wil je mijn vriendin worden?' om dan 10 minuten later haar vriendin te komen voorstellen. Jongste zit dan thuis af te wachten om te zien wat er gebeurt, in de hoop mee te kunnen profiteren van het werk van de grote zus.

Vandaag hadden ze geluk.
Een meisje van dezelfde leeftijd hier in't straat heeft vriendjes op bezoek waarmee ze buiten speelde. Een uurtje later liepen er 7 kinderen met waterbalonnen in ons tuintje, waarvan 2 super-contente omdat ze weer vriendjes bij hebben.

Dat belooft voor deze zomer!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig van die ondernemende kinderen. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken van de zomer.
Zou het door de int. school komen? Het valt mij altijd op hoe makkelijk kinderen daar contact leggen.

ilse zei

Goh, als het van onze oudste afhing was er hier wel alle dagen iemand van de vriendjes aan het spelen. Ik probeer hem uitgelegd te krijgen dat hij het eerst met mij moet overleggen maar dat lukt nog niet geweldig goed.
Maar beter te sociaal dan niet eh.

Sabine zei

@Sally: Ze is altijd zo geweest, maar de int.school heeft het nog versterkt. Ze heeft zelf ook al opgemerkt hoe het daar zo veel makkelijker was om vriendjes te maken.

Anoniem zei

Wat heerlijk zulke kinderen, en ben het helemaal eens, beter te sociaal, dan dat ze jou de hele dag aan de benen hangen zullen we maar zeggen. En het geeft wel weer aan hoe flexibel en onbevangen kinderen zijn, soms verlang je er zelf ook nog wel eens naar terug. (ik wel tenminste)

Anoniem zei

Hier idem dito. Ofwel loopt er wel een vreemd koppeke in de tuin, ofwel ben ik ze gewoon zoek en zit ze bij de buren, en dan vooral Kamiel (voor alle duidelijkheid, een chocoladebruine labrador) kan haar enorm bekoren !