vrijdag 9 maart 2007

Fortuin

Hij komt eind deze maand naar België, omdat we voor de eerste keer op de rechtbank moeten gaan tekenen. Het oorspronkelijke plan was dat hij voor een paar dagen zou komen en dan kinderen wat langer zou kunnen zien.

'Oorspronkelijk' in de zin dat dit nu dus niet doorgaat. Hij komt nu de avond voordien en vertrekt nog dezelfde dag. Een ticket om vroeger te komen of langer te blijven kost te veel volgens mijnheer en hij heeft dat 'fortuin' (dixit hij) niet om dit te kunnen betalen. Tussendoor mij nog even laten voelen dat hij het financieel zoooo slecht heeft, want hij staat alles af aan ons. Straks krijg ik nog medelijden met hem en begin te huilen...NOT!

Nu moet je wel weten dat hij met zo'n supergoedkope maatschappij vliegt en dat een ticket om een dag later te vertrekken exact 25 Euro meer kost. (Ik ben zo gemeen om dat op de site te gaan checken, en nee, ik heb inderdaad niks beters te doen) Had hij een beetje vroeger geboekt had hij het zeker nog goedkoper kunnen krijgen.
Overmorgen vertrekt hij bovendien voor 10 dagen op reis met super-veel-beter-dan-mij-lief. Natuurlijk is 10 dagen ontspannen in de zon liggen (als de tortelduifjes hun kamer uitkomen) en je nergens zorgen over hoeven te maken, veel meer waard dan contact met je kinderen. Hij heeft ook al gezegd dat hij niet op reis gaat met hen deze zomer, omdat super-veel-beter-dan-mij-lief dan geen verlof kan nemen en het... juist ja....te duur is.

Ik ben blij dat ik niet degene ben die binnen een paar jaar aan mijn puberdochters moet uitleggen waarom ik wel geld genoeg had om met mijn lief op vakantie te gaan, maar niet om hen even één dag te zien.

Hoe kan je nu een limiet zetten op wat je moet betalen om je kinderen te zien?

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Zullen we eens met de pet rondgaan ?

Anoniem zei

Probeer jezelf niet te frustreren als hij zo'n dingen doet. Hij krijgt de rekening later gepresenteerd. Dan zal hij maar niet begrijpen waarom zijn dochters hem niet meer willen zien...

Ik heb met je te doen, Sabine.

Groetjes,

Anoniem zei

Sluit me bij Hilde aan, ooit zal jij aan het langste eind trekken, en zien je kinderen ook, dat een liefde van een vader anders hoort te zijn. Sterkte met alle strubbelingen en op de rechtbank.

Anoniem zei

Straf datte, zo weinig overhebben om je kinderen te kunnen zien. Ongelooflijk en ook wel erg voor de kinderen. Of is hij zooo een watje dat hij niet durft ingaan tegen de eventuele wil van "super-veel-beter-dan-jou-lief"???

Anoniem zei

Eens zullen de schellen van zijn ogen vallen en krijgt hij de rekening gepresenteerd. Helaas zal dat te laat zijn en hebben de kinderen zijn 'ware' aard dan al leren kennen.

kastelke zei

Bij mij zou de verleiding héél erg groot zijn om hem het surplus van dat vliegtuigticket te betalen... Eens zien in welke bochten hij zich dan gaat wringen om er onderuit tekomen (ah ja, want geld kan dan het argument niet meer zijn)...

ilse zei

Elke, je hebt me de woorden uit de mond genomen. Ik zou ook voorstellen om die prijs bij te betalen. Wat zou hij dan uitvinden, juist ja : geen tijd. iets belangrijk binnen het bedrijf waar hij moet bijzijn..

Anoniem zei

Ik snap je bedenkingen en frustraties hieromtrent. maar aan de andere kant: hij heeft nu al zoveel staaltjes van desinteresse voor de kinderen getoond, vrààg het hem gewoon niet meer en laat hém uit zjn kot komen. Doet hij dat niet, wind je er dan niet (meer) in op. Zoals Hilde zei: hij krijgt de rekening ook figuurlijk wel eens gepresenteerd.
Je staat er alleen voor, dat erken ik en zal allesbehalve de ideale weg zijn, maar aan de andere kant kunnen jij en je dochters doen en laten wat je wil en hoe je het wil, zonder verantwoording of gezaag, en kan je je verkneukelen in het feit dat hij maar lekker zoveel geld moet missen (ocharme) op jullie kap!

Misschien wat harsh en waarschijnlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan... Nog steeds: dikke chapeau voor jouw manier van met deze dingen om te gaan. Met veel bravoure en vooral liefde.