maandag 12 maart 2007

Weekend

De voorbije weken hebben mijn zus, oma en ik alle babyspullen van onze zolder gehaald. Oma heeft ettelijke uren in het wassalon doorgebracht en zaterdagnamiddag hebben we de hele rimram op een beurs verkocht. We stonden zelf versteld van hoe vlot dit wel ging. Na anderhalf uur waren we al alle grote spullen kwijt, zonder onderhandelen over de prijs. Het feit dat het geen brol was én alles zeer fris rook, deed er veel toe.
Opa was in ieder geval héél content dat hij de hele boel niet terug in de auto moest laden om naar huis te brengen ;-) en ik heb mij wel goed geamuseerd. Lang geleden dat ik mijn (bij Randstad geleerde) 'verkoopstechnieken' nog een keer had boven gehaald.

Het resultaat was wel dat 's avonds mijn ogen niet meer meededen en ik veel te moe was om naar huis te rijden. Dus zijn we maar bij oma en opa blijven logeren. De kinderen hebben in ieder geval niet geprotesteerd. Ze hebben zelfs zonder problemen hun KSJ gisterennamiddag opgegeven, maar ze mochten dan ook met opa gaan fietsen...en een T-shirt van opa aandoen om te slapen!
Ik heb vooral veel gerust. Toch plezant om ook een keer eten op tafel te krijgen dat je er zelf niet moet zetten en 's namiddags te kunnen slapen, zonder te moeten luisteren of ze mekaar niet vermoorden. En dan nog in een 'hotel' zonder reservatie.

Ondertussen is mijn mand met strijk nog gegroeid, de 'to do' lijst langer geworden, de wasmand opeens 'gekrompen', maar 't zal allemaal nog niet voor direct zijn. Ook deze week wordt er alleen gedaan wat moet, de rest zal moeten wachten tot ik weer meer energie heb.

In ieder geval schijnt de zon, da's altijd fijn als ik in de zetel lig te rusten.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé, ik heb heel vroeger ook bij Randstad gewerkt. Wanneer werkte jij er?

Lekker als je ineens van al die spullen af bent hè?

Anoniem zei

Goed dat je af en toe bij oma en opa kan uitrusten... Ik kan me voorstellen dat je ervan geniet om gewoon je voeten onder tafel te schuiven. Dat is de reden waarom wij heel regelmatig in het weekend uit eten gaan ;-)

De strijk loopt niet weg... Weet je, ik strijk hier veeeeeel minder dan vroeger. Zoveel mogelijk onmiddellijk plooien als het uit de droogkast komt, dat bespaart je heel veel strijkwerk! Mijn familie is steeds verwonderd als ze hier op bezoek komen over hoe weinig ik nog strijk... Dat heb ik van de Amerikanen geleerd!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Anoniem zei

Awel, ik heb me dit weekend ook laten verwennen bij mijn ouders thuis: lekker gezond eten, bij hun thuis in de tuin rusten, ... heerlijk! Meer moet dat niet zijn! groetjes,
www.honeheke.com/annelica