maandag 5 januari 2009

Simpel

Ik had het gevonden.
Het licht gezien.
Bijna eureka geroepen.

Want ik wist na een goddelijke ingeving opeens welk thema ik voor mijn examenopdracht zou nemen.
Minimalisme.
Ta-daaaaah.
Simplisme.
Yay.

Of toch niet.
Simpel van geest moette zijn om te denken dat het makkelijk is om een foto-met-praktisch-niets-op interessant te maken.
Héél simpel.
Het feit dat een medecursiste u er op moet wijzen dat ge nog juistgeteld één week hebt om vijf foto's te produceren én te laten printen, zorgt ervoor dat uw simpel-van-geest-heid nog een ietsiepietsie minimalistisch klein beetje wordt uitvergroot.
Oeps.

Ik realiseer me nu uiteraard dat ik die goddelijke ingeving alleen gekregen heb, omdat ik een afvallige ongelovige ben, die dezelfde-ongeloof-leer aan haar kinders verkondigt.

Maar ik ben niet alleen simpel en ongelovig.
Ik ben ook koppig.
En zal niet toegeven dat ik het niet kan.
Nah.

Dus krijgt mijn camera de volgende dagen meer aandacht dan hij gewend is.

En zal dat op-zoek-gaan-naar-nieuw-werk toch nog effe moeten wachten.
Dju toch.
Niks aan te doen.

Ik herken overmacht als ik hem zie.

4 opmerkingen:

zapnimf zei

Lol.
Sja, overmacht is dan ook niet zo heel subtiel vermomd.

elke zei

Minimalisme is in zowat alles het moeilijkste wat er is. Maar jij kan het, ik ben het zeker! Ben al benieuwd naar het resultaat.

Anoniem zei

Ooit al eens een foto van een ei proberen maken?
Héél moeilijk om een goeie foto van zo'n simpel ding te maken. Als de belichting en scherpte niet exact juist zijn krijg je gewoon een bruine vlek, ipv een ei...

Anoniem zei

Oefenen, veel oefenen...