zaterdag 10 januari 2009

Illusie

Mijn ex-schoonmoeder heeft nog steeds de illusie dat ze toch beter af zou zijn geweest met een dochter.
Want met die zoons van haar kon ze niet gaan shoppen.
Huh.

Er zijn gigántisch veel redenen waarom ze beter af geweest zou zijn zonder die zoons van haar.
En ik zou die hier nu allemaal kunnen opsommen.
Maar dan wordt het hier nóg saaier dan gewoonlijk en dan zoude in slaap kunnen vallen en dat gun ik ulle niet.
(U gewoon steendood vervelen geeft mij namelijk meer voldoening.)

Bon.
Een dochter om mee te gaan shoppen?
ROFL!
Wie gelooft er daar nu nog in?

Een moeder gaat niet met haar dochters shoppen.
Nee-heee.
Zíj gaan met de moeder shoppen.

En zelfs dat klopt technisch gezien niet helemaal.
Ze gaan - als ge het helemaal correct wilt bekijken- met de bankkaart, Visa, Amex of whatever-kaart die met de moeder meekomt shoppen.
Zolang de kassa er maar 'ping' tegen zegt.
Cash doet 't em ook wel.

En er worden enkel spullen voor de dochters gekocht.
Tenzij de moeder er in slaagt om op minder dan 5 minuten tijd een kledingstuk te passen, naar de kassa te spurten en een bimbo uit de weg te duwen, om zich dan triomfantelijk zwaaiend met het kassaticket in de linker- en het plastiekenen zakje in de rechterhand een weg naar de uitgang te banen.

Kan niet zegt u???
Hah!
Ge had vandaag in den Inno in Gent moeten zijn.

5 opmerkingen:

zapnimf zei

Gaan shoppen met mijn dochters?
De hel! Ik docht het efkes niet.

Marleen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marleen zei

Ik ga véél liever met mijn ventje shoppen dan met mijn dochters.
Ja, dat is zo ne rare die dat graag doet, al verdenk ik hem ervan om alleen maar graag te gaan shopppen omdat hij dan nog eens alléén met mij weg kan! Ha

Anoniem zei

Ik beeld mij ook in dat had ik een dochter gehad, we dan samen zouden shoppen.
Maar meestal is de waarheid heel anders dan de wensen...

Anoniem zei

Een beetje dialect kleurt je tekst, maar je moet toch opletten met het persoonlijk vnw "ge" of "gij": ook in de verleden tijd moet er een "t" in "Ge hadt vandaag in den Immo..."

Groeten,

Danny