zondag 14 december 2008

Zoek

Het is zoek.

Mijn gedacht over wat ik nu eigenlijk misschien zoek.
Of niet zoek.
Maar misschien zou moeten zoeken.
Of ook niet.

Zucht.

Moette weten dat ik tot een half jaar geleden niet zocht. En compleet content was met dat niet-zoeken. Had daar geen behoefte aan.
Alleen was dat buiten de vent gerekend die toen beslist heeft om mij te vinden.

En de enige zekerheid die me nu overblijft is dat -ook al had ik het niet zelf gezocht- dit niet was wat ik niet-zocht.
Dat en de twijfel.
Die knaagt aan het contentement over het niet-zoeken.

Ik weet niet of ik wil zoeken.
En al helemaal niet wàt ik dan wel zou zoeken.
Laat staan waar.

Weet wel heel goed wat ik níet wil zoeken, maar geef toe, daarnaar op zoek gaan zou pas onnozel zijn.

Tenzij ik op voorhand zou weten dat hetgene-ik-wel-zou-willen-zoeken ernaast zou staan.
Dàt zou de zoektocht vergemakkelijken.
Vooropgesteld dat ik dan tenminste weet langs welke kant van hetgene-ik-niet-zoek het staat natuurlijk. Liefst met duidelijke links-rechts instructies als't effe kan. Kwestie van vergissingen uit te sluiten.

Pfff.
Zoeken.
Het is zo mijn ding niet.

4 opmerkingen:

elke zei

Wie zoekt, die vindt meestal niet. Het blijft vaak wachten op hetgeen wat op je afkomt. Denk ik (maar zeker ben ik dat ook niet).

zapnimf zei

Ooit schreef ik :

Het geluk is ook voor mij weggelegd. Alleen op een schap waar ik het niet vind.

Als je niet het-grote-kuis-type bent, zit er niks anders op dan te wachten tot je erop stuit.

Anoniem zei

Misschien mag je seffens de fakkel van Elle overnemen. Zie je 't zitten..? ;-)

Anoniem zei

Zoeken hoeft misschien niet echt. Er gewoon voor openstaan doet al veel.