dinsdag 9 december 2008

Telefoon

Consulente of zoals 't nu heet 'consultant' (same shit different name) zijnde, mag ik ontelbare keren per dag den telefon opnemen.

Met aan de andere kant van de lijn uitzendkrachten, den vakbond, de mama van den uitzendkracht-die-niet-uit-zijn-bed-kan-wegens-een-kater, de papa van 't-meisken-wiens-brommer-niet-rijdt, de vrouw van den uitzendkracht-die-half-dood-in-zijn-bed-ligt-maar-wel-nog-op-stap-kan-gaan of de teamleader om te vragen waar de boven vermelde brave menschen uithangen.

Die gesprekken beginnen dan meestal met 'Is't bij den interim??'
En vervolgens 'Ja maar welken interim zijde gij???' (En neen, het feit dat ze zelf gebeld hebben maakt dit géén domme vraag! Hoe komde erbij!?!)
Om dan verder te gaan met 'Madam. Het is voor't volgende.'

Mijn probleem?

Mochten ze hierna nu nog uitleggen wat het 'volgende' dan wel is, zou ik blij zijn. Maar meestal moet ik eerst een hele litanie aanhoren voor ik te weten kom wat ze willen.
En ik heb daar niet de tijd, noch het geduld voor.

Dus als ge de volgende keer naar 'den interim' belt. Zegt gewoon direct wat ge wilt.
Met zo weinig mogelijk woorden.

Is uwe vent ziek?
Ok dan.
Ik hoef niet alle details van de voorbije nacht in uw toilet.
Ik weet toch dat hij gewoon geen goesting heeft om te komen werken.

Start uwen brommer niet?
Het kan mij niet schelen welk kabelken ge nodig hebt en hoe lang de garage daar op moet wachten.
En ik hoef vooral niet te weten hoeveel dat gaat kosten, want NEEEEE ik bepaal uw loon niet!

Kort en bondig is de boodschap.
Want ook al denkte dat ik daar achter mijne bureau niks te doen heb, als uw contract gemaakt, uw maaltijdcheques uitgedeeld en uw ziektebriefkens verwerkt zijn, dat is niet zo.

Écht niet.

De consultants in Vlaanderen zullen u dankbaar zijn.
Maakt er voor mijn part uw kerstcadeau van.
Of uw goed voornemen voor 2009.

7 opmerkingen:

Nadia zei

Frustrerend zo'n telefoons he. Herkenbaar van bij de tandarts, waar ze heel hun lijden uit de doeken doen en dan een diagnose vragen. Het enige wat ze eigenlijk nodig hebben is een afspraak...Ik heb ook dikwijls gedacht "come to the point".

elke zei

Amai, hele dagen de telefoon moeten opnemen is mijn idee van a job out of hell. Respect!

Anoniem zei

Ik voel met je mee, sommige mensen met hunnen uitleg, begrijp heel goed dat je die kan missen.

Anoniem zei

Herkenbaar, ik hang ook veel aan de lijn met klanten. Sommigen doen nen langen saaien uitleg en dan moet je op't einde nog vragen 'En wat is nu het probleem?.

Anoniem zei

Madame,
't Is voor het volgende : ik was tijdelijk afgedeeld bij de Europese Unie maar met dat het werk daar gedaan is en ik pas maandag terug naar mijn eigenlijk werk moet ben ik vandaag wat vroeger doorgegaan en bijgevolg wat vroeger thuisgekomen. Ik dacht bij mezelve "'k ga eens kijken wat ze vandaag uit haar pen geschud heeft" en kijk...
Eigenlijk wou ik u dus laten weten dat ik dit hier graag lees en ik zo'n mensen op speaker zet zodat ik ondertussen nog iets anders kan doen.

Anoniem zei

Tell me about it...
zodanig moe word ik ervan, van altijd dezelfde veel te lange uitleg. Laat hun eens wat creativiteit aan de dag leggen zeg, maakt onze dag ook weer eens wat leuker want heel veel om over te gieren eens de telefoon ingehaakt is. Not.

zapnimf zei

Allez nu? Ik pleeg altijd zo'n telefoons. Kwestie van die mensen hun dag wat op te leuken. Niet dus?