donderdag 23 oktober 2008

Soep

Gisteren in de auto na het zwemmen met drie kinderen op de achterbank bracht vriendinnetje van Jongste het goede nieuws.
"Mijn mémé komt morgen ook pompoensoep maken op school!"

Ik
"Ah? En wie komt er dan nog helpen misschien?"
Na een volle twee seconden stilte:
"Euh?? Gij??"

Ooookéééé.....
"Jongste, misschien had je me dat moeten vertellen?? Hmm?? Dat is eigenlijk wel handig als ik zoiets weet, zodat ik ook wel op school zou zijn??"

Jongste:
"Ja, seg!Ik wist dat wel nog maar van vandaag hé! Ik zou da morgenvroeg wel gezegd hebben zenne. En daarbij als ge er niet zou zijn, laat ik die van't secretariaat bellen dat ge moet komen. Zo simpel."

Toen ze deze morgen klaar stond om in de auto te stappen, viel haren Euro dat ze nog een aardappelmesje en een plankje en een schort nodig had.

Mijn Oudste is een airhead en bij Jongste zit er volgens mij soep in dat hoofd van haar.
Pompoensoep.
Met balletjes.

4 opmerkingen:

The Clumsy Chef zei

hmmmm, pompoensoep met ballekes...

elke zei

Dat "aja, je moet morgen komen helpen" hebben ze me nog niet gelapt. Wel dingen zoals: "aja, ik moet kleren meehebben om me te verkleden in middeleeuwen" (!) of "aja, 't is juist, ik moet een plastieken zak meehebben. En zo'n plastieken mapje. En een ouwe dweil. En een vuil t-shirt ook nog." En dat 5 minuten voor je vertrekt.

En ook goed maar dan in de omgekeerde richting: "ik moet WO leren en ik heb mijn map niet mee". Op die laatste staat een limiet van 1 keer gaan halen. Ze hebben hun beurt allebei al opgebruikt.

Anoniem zei

:)) leuk
en let wel, dat betert niet met ouder te worden, de mijne zijn nu allebei hmmm volwassen en dat is nog steeds zo.

elke zei

Dank u, adem, dat stelt mij dus echt gerust zie... :-)