woensdag 11 juni 2008

Verdomme.

Daarnet weer een fijn gesprek gehad met Oudste's juf.
't Kind heeft dit jaar al 5 nota's in haar agenda en 3 nullen voor huiswerk op haar rapport verzameld.
In't vierde leerjaar verdorie. Goe bezig.

De juf zag het er aan het begin van't jaar niet in, maar geeft nu toch de drie vorige scholen en leerkrachten gelijk. Ze is intelligent genoeg, maar 't komt er niet uit. 't Kan haar eigenlijk allemaal geen bal schelen. Haar laagste punten op toetsen en rapport zijn achten. Waarom zou ze dan inspanningen moeten doen? Agenda invullen??? Pfff. Lessen leren??? Zijde zot ja??? Brieven afgeven?? Kunde da niet zelf uit mijn map halen???
Het gaat zo ver dat ze zelfs bij leuke dingen zoals groepswerk of toneeltjes altijd degene is die haar spullen niet bij heeft, de tekst niet heeft geleerd....

Ik krijg van vriendinnen te horen dat ik veeeeel te veeleisend en streng ben, maar wat ik met dit jong moet doen, weet ik begot niet meer. Ze mag geen tv meer kijken 's avonds, het geplande verjaardags-bowling-feest gaat niet door, haar dansles staat op het spel..... en madam... die bleit en tiert een uur hysterisch alsof ze gekeeld wordt, vindt mij de slechtste-moeder-aller-tijden, gaat bij Hem en Trezebees wonen (tot ze zich herinnert dat Hij nog veel strenger en Trezebees een seut is) en is dan alles al weer vergeten.

Ik kan de school niet eens iets verwijten. Ze doen hun best en staan open voor oplossingen. Extra taken in de klas lukken niet, want madam werkt zo danig traag en is zo tam dat ze daar geen tijd voor heeft. Een jaar overslaan is ook weer op tafel gekomen, maar dat is ook geen oplossing, want daarvoor zou ze toch net iets beter moeten zijn.

Zucht.
Ik weet het ook niet meer.

Zet ze straks op Ebay.

"Kind met veel niet gebruikte capaciteiten. Als nieuw. "

"De capaciteiten moette
betalen, 't joenk krijgde er gratis bij".

6 opmerkingen:

zapnimf zei

Alleen als ik er een gratis trampoline bijkrijg.

Anoniem zei

nog nooit de reactie gekregen "heeft ze eens een week bij mij, 'k zal ze wel heropvoeden..." Ggrr... kan er van mee spreken welke frustraties dit allemaal meebrengt...

Anoniem zei

Als ze zo verder doet, zal ze toch eerder een jaartje blijven zitten dan over te slaan. Misschien is dat nog wel de beste aansporing tot het alsnog in actie schieten.

Anoniem zei

Ik was vroeger ook zo, ik zag het nut van het leren niet in maar dat was wel in het middelbaar en wie heeft dat dan niet he.
Maar in het vierde leerjaar...
Die notas zullen zeker al niet motiverend werken denk ik dan.
Ik denk niet dat je te veeleisend kan zijn want als je niet veel zou eisen denk ik dat er helemaal niets uit komt. Moet niet gemakkelijk zijn om daar juist op te reageren denk ik.

Ooit zal ze de klik maken maar zet ze niet op ebay:) tenzij jij de kranten wil halen natuurlijk.

Anoniem zei

wil je samen eens goed zagen over onderwijs, leerkrachten, onbegrip en eens heel erg goed iedereen die ermee te maken heeft verwijten ???? 1 adres, het frustratiegehalte scheert hier weer hoge toppen de laatste dagen, best een helm opzetten ...En nee, je komt er niet in zonder het nodige "aanmoedigings-vocht" ttz een flesseke wijn... of twee -.-

Anoniem zei

Wil ze perse haar moeder overtreffen..? ;-)