woensdag 4 juni 2008

Oud

Oudste zondag:
"En gij zijt zo de vrijdagavond naar de láte film geweest? En de zaterdagavond naar nóg een feest?? Hmmmm."
Ik: " Wat, hmmm???"
"Awel, ik wist eigenlijk niet dat oude mensen dat nog deden, zo weggaan en zo... naar feesten of zo...ge weet zo wel...èh??"

Euhhhhh..... nee......Ik-weet-dat-dus-wel-niet-zo.
Maar dat heb ik even in het midden gelaten.

Tot deze middag.
"Mamaa-aaaa??? Ben jij niet al te oud om te zitten sms-sen?"
"Dat doen toch vooral jongeren....Tieners en zo...???" voegde ze er liefjes aan toe, voor't geval mijn demente brein het nog niet gesnopen had.
Want behulpzaam is ze wel.

Zucht. En wat zeg je dan???

"Mama ziet jou óók graag schat."

Echt waar.
Ook al is ze stokoud en al half afgetakeld.
Want zij weet dat jouw tijd nog zal komen. En we zullen wel zien wie dan het hardste lacht.

Nah.

6 opmerkingen:

zapnimf zei

Wacht tot ze afkomt met seksvragen en achterover valt bij het horen dat moeders dat ook nog eens af en toe doen.
(Allez, ik gun het je toch, van het nog veel te mogen doen.)

Anoniem zei

*gniffel*
Hoe oud is jouw oudste?

Anoniem zei

Ik dacht al dat het er alleen bij mij zo aan toe gaat...mijne jongste van 13 heeft ook zo van die reacties. Als wij samen buitengaan, wil hij altijd eerst mijn kleding controleren "mama, dat is een meisje-van-plezier-kleedje...zo kom ik met jou niet buiten..."
Als ik eens een zaterdagavond gewoon iets wil gaan drinken zegt hij ook steevast "ben je nu wééral weg?"...en dan is het dikwijls al een maand geleden...Tieners he!

Sabine zei

@zapnimf: Oooh, maar die vragen zijn er al zenne. Liefst 's morgens vroeg als ik nog maar half wakker ben of aan de kassa van den Delhaize.
@Anne: nog maar net 10

Anoniem zei

jaja, de rimpelcrème, die ik discreet in de kast zet, lokt ook zo van die leuke recties uit. "Dat helpt niet echt, hé ..." of "bwèèèèk, jullie hebben nog seks, èèèèèèèè, gooooor, vieeeeeeees !!!" Ja, halloooo, hoe zijn jullie er anders gekomen ? Tsssssssssss, kinders hé. Trouwens Sabine, de foto's zijn heel mooi. Dikke merci !!

Anoniem zei

Ze kan er al goed weg mee, nog maar net 10 zijnde. Dat belooft voor de toekomst! (zei de moeder van een 14-jarige *kuch*)