woensdag 2 april 2008

Neusdruppels

Zondag werden de 4 kleinkinderen afgezet bij Oma en Opa voor een weekje logeren, met bijbehorende valiezen, knuffels en medicatie. Neusdruppels nog wel.
Oma is niet zo'n fan van neusdruppels.

Bijna 40 jaar geleden heeft ze de maag van haar dochter mogen laten leegpompen. De pop was ziek, weet u wel. En als goeie poppenmama, haal je halsbrekende circustoeren uit om toch maar bij dat flesje te komen dat de échte mama gebruikt. Tuurlijk breek je niks, maar 't ziekenhuis en een eervolle vermelding op alle volgende familiefeesten haal je wel.

Oma die geen zin had in herhaling van de geschiedenis en sowieso nog altijd zenuwachtig wordt van neusdruppels in de buurt van kleuters, had ze daarom zéér goed weggelegd.
Op het allerhoogste schap van de kast.
Circustoeren?? Zelfs met een trapeze zouden haar kleinkinderen er niet aankunnen! Hah!

Alleen kon ze er zelf nog met moeite aan. En moest zij de truken van de foor uithalen om erbij te kunnen.
Niet zo'n goed idee. Haar gebroken schouder is er de getuige van.

Neusdruppels en Oma, geen goeie combinatie.
Tenzij je zin hebt in ambulances en ziekenhuizen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

mep, 1 foutje.... 1 foutje van tientallen jaren geleden en nog steeds krijg ik dat op mijn bord... Ik vind die fobie voor neusdruppels sowieso lichtelijk overdreven. Ik heb er toch geen last van, bij mij staan die flesjes gewoon rond en geen klein kind dat er aan denkt om te willen pakken. In ieder geval kan je niet zeggen dat ik niet zorgzaam ben, ik zorgde (zierg?) altijd goed voor mijn poppen en met oma gaat het wel al veel beter ondertussen, ze kan nooit meer zonder piepen door een metaaldetector maar dat is het minste.

Anoniem zei

Oei..die gebroken schouder is niet zo mooi....maar de leuke anekdote op de verjaardagen...gaat leuk aangevuld worden...;)

Anoniem zei

Auch!
Dat is de laatste keer geweest dat oma babysit!

Anoniem zei

niet meer babysitten ? niks van !!!
afspraken zijn al gemaakt.
opa wordt CHEF-neusdruppels
oma