vrijdag 4 april 2008

Kindermond

De kinderen zijn vandaag meegekomen naar kantoor.
Vermits ik op vrijdag maar een halve dag moet werken en dit ook graag een keer echt zou doen, heb ik ze maar meegesleept. Kwestie dat de smurfen mij dan wel geen extra werk zouden geven.
En OK.... ja, ook een klein beetje om geen opvang te moeten betalen.

En... euh... jahaa... die 1400 adres-etiketten en postzegels plakken.... daar had ik ook niet zo heel veel goesting in...

Zij ook niet.
Na een uur hielden ze het al voor bekeken.

En ik dwaas kalf, dacht dat ze daar ook iets uit zouden kunnen leren.
"Zie je nu wel waarom ik zeg dat je op school je best moet doen? Anders moet je elke dag, 8 uur lang zo'n saai werk doen! Daarom moet je van mij leren!"

"JAAAAA mama. Ga je daar nu eindelijk over ophouden! Gij kunt zagen zenne!"
Jongste was duidelijk niet onder de indruk.
Ze voegde er nog nét niet "En dit is wel uw werk, hadde dan ook niet beter wat meer geleerd?" aan toe.

Maar 't was zelfs niet nodig.
't Kind krijgt veel gezegd zonder haren mond open te doen.

Ik heb de mijnen dan ook maar dicht gehouden.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zulke werkjes zijn geod voor efkes, he? Zoonlief kan enthousiast aan zoiets beginnen, maar geeft het ook steeds heel snel op.

Anoniem zei

Soms zegt zwijgen véééééééél meer dan praten....
Ik zie mijn kinderen dat ook niet zo lang volhouden hoor. (mezelf trouwens ook niet )

Anoniem zei

Als je de truuk vindt om ze 't wél te doen geloven, laat het dan zeker weten...

zapnimf zei

Heb je achteraf gecontroleerd hoeveel er van die etiketten en postzegels ondersteboven hingen?

Sabine zei

@zapnimf: Nope, heb de post dat laten doen. Eén kaartje zonder postzegel en eentje zonder adres terug gekregen. Op 1400...niet slecht toch?