vrijdag 7 maart 2008

Goodie two shoes

Grote Smurf heeft deze week een meeting request rondgestuurd voor de paasbrunch.
Zucht.
Die ik zal mogen organiseren als hij er op het laatste moment aan denkt om dat aan mij te vragen én hij en brilsmurf en smurfin onderling overeen gekomen zijn of het van de Delhaize of een traiteur moet komen.
Dubbele zucht.

Ik heb nog niet geantwoord.
Vandaag tijdens de middag geopperd dat ik er waarschijnlijk niet zou kunnen bij zijn en een veelbetekenende stilte en een 'als het écht niet kan...- antwoord gekregen.

Domme kalle die ik ben, voel ik me dan schuldig.
Want ik heb geen plannen voor Paasmaandag, maar nog minder goesting om naar een paasbrunch van het werk te trekken. En in plaats van gewoon plataf te zeggen dat ik niet kom, begin ik dan te twijfelen. Of ik misschien... eventueel... dan toch wel niet zou gaan..... En wat voor beeld geeft dat als ik misschien wel de enige ben die er niet is... en... en... en....
Driedubbele zucht.

Vorige week in een artikel gelezen dat het oudste kind in een gezin vaak zorgzamer is en de ouders en anderen in het algemeen meer wil behagen en het jongste eerder een 'god-schept-de-dag-en-ik-bots-erdoor'-type zou zijn.

Huh!
Even hééél hard gelachen.

Mijn 'goodie-two-shoes'-gedrag speelt mij nu nog altijd parten.
Mijn oudere zus heeft daar, afgezien van een lachkramp door mij uit te lachen, nooit last van gehad.

Grmppfhhh.

Iemand plannen voor paasmaandag???
Zin in een niet-van-het-werk-brunch misschien?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi

Om mij onder alle "paasverplichtingen" uit te laten komen..heb ik in januari al me vlucht naar Spanje geboekt.
Nergens geen last meer van....want ik ben op vakantie bij vrienden waar ik WEL wil zijn. Goed idee voor volgend jaar ????

Anoniem zei

ok, die sneer dat ik niet zorgzaam zou zijn laat ik effe zo (maar daar spreken we nog ewel over). Maar ik had we gedacht dat we samen zouden zijn op paasmaandag, dus : uw niet zo zorgzame zus + aanhang en d'ouders. Mijn oudste wil nl met zijn gekke familie paaseieren zoeken in "den hof". Ge zult nu denken dat ik puntjes wil scoren en als een wel zorgzame zus overkomen maar ik heb het pas deze morgen bedacht. Ik ben echt jaloers op mensen die tijd genoeg hebben om al te denken aan dingen om te organiseren die pas binnen 2 weken gebeuren. Het zal door mijn niet zo zogrzaamheid zijn dat ik die dingen altijd later dan d'andren bedenk.. Maar de uitnodiging is nu dus "out there" doe ermee wat ge wilt, maar een brunch op het werk vind ik flauw als excuus, vooral omdat je daar geen paaseieren kan gaan zoeken in "den hof"

Anoniem zei

hier uw egocentrische zus weer.... ik heb eens zitten denken en ik heb 2 opmerkingen..
1: is paasmaandag geen officiële feestdag? Ik dacht van wel, want wij zijn dan dicht en ge weet hoe happig ze zijn op sluitingsdagen op mijn werk. Dus als je dan naar het werk gaat, telt dat als overuren?
2: als vervolg op punt 1..... hebben die mensen geen familie of vrienden met wie ze paaseieren kunnen gaan zoeken in "den hof"?
Ook na al dat nadenken ben ik er ook nog niet uit hoe ik gepast zal reageren op uw sneer, maar dat komt nog...wees daar maar zeker van.

Anoniem zei

Nee zeggen, dat is toch echt moeilijk hé, ik heb daar ook last mee.
Wat uw foto-opdracht betreft, ik vond uw foto van die mes en vork met een lintmeter heel goed!

Anoniem zei

"Sorry, ik heb al wat aan de hand!" helpt hier altijd.