donderdag 6 december 2007

Sinterklaas-kadootje

Vandaag op mijn werk een kadootje gekregen van de sint.
De goedheilige man zelf in chocolade, 2 mandarijntjes en een gesprek met smurfin-baas. Over mijn contract dat ik zou moeten krijgen...

Zucht.

(hoorde mij komen??)

Diepe zucht.

Ze is begonnen met het goede nieuws.
Ze bieden mij een contract aan, want zijn zeer tevreden over mijn werk en willen mij niet kwijt. Ik werk zelfstandig, ben flexibel en maak weinig fouten. (Als ik er één maak, is't dan wel van de eerste keer de moeite.)

Maar...

Vermits er de laatste maanden een paar grote contracten zijn weggevallen, is er minder werk dan voorzien en komt er gewoon minder geld binnen.
Dus ik mag blijven, maar ipv 70% te werken zoals nu, zou het maar half-time zijn. Met de bijbehorende pay-check-cut natuurlijk....

Ik zou dit kunnen aannemen.
Maar dan moet ik terug naar Hem met de mededeling dat Hij weer meer moet betalen. Mijn moeizaam verdiende iet-of-wat-onafhankelijkheid van Hem samen met mijn trots in de vuilbak gooien en profiteurken spelen.
En dan maar niet te veel stilstaan dat dit ook invloed heeft op mijn pensioen (dat door het feit dat ik het grootste deel van mijn carrière zelfstandig was, weliswaar zo goed als onbestaand is) en wat weet ik nog allemaal...

Andere optie... weer op zoek naar nieuw werk.
En dan maar hopen dat ik iets vind met flexibele uren, om niet in de activiteiten van de kinderen te moeten snoeien.

Wat kiest een mens uit twee slechte opties??

Minder kadootjes van de Sint.

Dat stuk chocolade was voor mij al voldoende geweest.

4 opmerkingen:

Annelica zei

Hm, wat jammer dat ze je slechts een part time job aanbieden. Aan de andere kant las ik soms ook wel tussen de regels door dat het werken niet altijd makkelijk te combineren was met je kinderen? (of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?). Aangezien het voor een groot stuk dankzij Hem is dat je je twee dochters helemaal in je eentje moet opvoeden, mag hij daar ook wel voor betalen zeker? Wat mij betreft, combineer je momenteel gewoonweg twéé full time jobs...

kastelke zei

Annelica heeft gelijk, vind ik.
Trouwens, misschien wordt het nadien toch nog drukker, en kan je (tussendoor) meer uren doen (en die als verlof terugnemen of uitbetaald krijgen). En als je na een tijdje toch 'meer' wilt dan dit, dan kan je nog altijd op zoek gaan naar iets anders, maar ondertussen heb je wel de luxe van een job. Maakt een goede indruk als je gaat solliciteren ook.
Je doet dit werk graag, kan er je ei in kwijt, kan zelfstandig werken, dingen een beetje naar je hand zetten... Je zal héél veel chance moeten hebben om zoiets nog te vinden. 'k Heb zelf ook zo'n job gehad, maar in al de jaren nadien ben ik er niet meer in geslaagd om dat terug te vinden (met dezelfde flexibiliteit in uren, afwisseling en verantwoordelijkheid,...)

Anoniem zei

Pfff kan me je frustratie inbeelden, maar ben het ook met Elke en Annelica eens. Omdat hij in verweggistan zit, dus jij alleen voor de opvoeding van jullie kinderen staat, vind ik het toch het minste dat hij daar in meebetaald, en niet alleen allimentatie aan de kinderen betaald. Maar..oh oh..die trots..die kan ik me zo goed inbeelden. Maar ik zou het toch eerst aannemen, en je kan dan altijd nog om je heen kijken !!
Good luck met dit moeilijke onderwerp !!

Groetjes Ellie

Anoniem zei

Ik heb niet aan bovenstaande commentaren toe te voegen. Fijn dat jij onafhankelijk wil zijn maar hij is toch ook medeverantwoordelijk voor ZIJN kinderen. Dus zeker ook financieel.

Succes

Sally