maandag 31 december 2007

Nodig eens een eenzame uit - jaargang 2

Mijn zus en betere wederhelft hebben ook dit jaar weer plaats voor een 'eenzame'.
Vorig jaar waren we nog met z'n drieën, dit jaar brengt Hij de kinderen niet vroeger naar huis. Blijkbaar hoeft Oudejaar niet meer romantisch alleen met Trezebees te worden gevierd ;-)

Ik 'mocht', bij gebrek aan inspiratie bij mijn zus, de menu opstellen. Dus eten wij vanavond zeer on-traditioneel Indisch. Nadeel van die keuze is, dat Indische kruiden hier zeer moeilijk te vinden zijn. Ben deze morgen nog naar de SunWah op de Vrijdagsmarkt gereden en met héééél weinig buiten gekomen :-(
Op het menu staan : Phulka's of chapatis, Murgh Kalia (chilli coriander chicken) en Chholar Dal (spiced bengal gram oftewel linzen). Allemaal onder Opa's motto "Als't niet goed is - er is nog!" Mijn zus zorgt voor de hapjes en een dessert.

Verder houden we het heel traditioneel.
De drank zal rijkelijk vloeien, de tafel hoeft niet chique te worden gedekt, we hebben geen stress om eventueel te vroeg of te laat komende gasten of een niet-opdagende babysit en kunnen gezellig samen in de potten staan draaien.
Meer moet dat niet zijn.

Ik wens jullie allemaal een schitterend 2008 !

5 opmerkingen:

Anoniem zei

mep, nu heb ik stress, dat ik voor het dessert moet zorgen is nieuws. Ik zal weer eens iets moeten fiksen. Wel blij dat de tafel niet al te sjiek moet zijn....

Anoniem zei

ik hoop dat jullie een fijne avond hebben! ik vier oudjaar met allemaal koppeltjes, ik ben de enige vrijgezel, dus dat wordt wel even slikken met momenten.
laat de drank maar smaken, ik toast alvast!!!
happy 2008

Anoniem zei

Een heel gelukkig nieuwjaar Sabine!!!!

Anoniem zei

Sabine,

Een heel gelukkig 2008 toegewenst !!

Groetjes Ellie

Anoniem zei

Smaakt dat beter als je kieken en linzen titels in drie verdiepingen toekent? lol! Toch braaf geweest precies, zo voor dagen-zonder-kroost.

Dat ga je niet gans 2008 uithouden... ;-)