vrijdag 16 november 2007

Rat race

Dit was niet wat ik wou.

Dit is wat ik helemaal NIET wou.

Nooit ging ik er nog aan meedoen. Ging alle anderen zo zot laten zijn. Maar ik?? Neeeeee. Tùùùùùùrlijk niet. Jamais. Ik wist wel beter. Ha!

Zeg nooit nooit.
Zou ik beter ook niet meer doen.

Ik had niet gedacht terug in België te komen wonen. En nog minder dat ik weer zou mogen meedraaien in de mallemolen.

Opstaan, crossen, haasten, werken, lopen, jagen, opfretten, proberen zo weinig mogelijk te vergeten en weer gaan slapen. Dag in, dag uit. Week na week.
Vrijdag blij zijn dat 't weekend is, want als je daar niet op vrijdag mee begint, ben je te laat. Duurt gewoon veel te kort, dat zogezegde 'vrije' weekend.
De andere dagen zijn trouwens ook niet veel langer. De weken vliegen hier voorbij en ik mag me vooral niet afvragen waar ik eigenlijk mee bezig ben.

Maar vanavond ga ik op stap.
En morgen ook.
En maandag zal ik doodop zijn. Maar tenminste iets gedaan hebben.
Even uit de race stappen.

Lopen jullie maar verder.
Ik haal je volgende week wel weer in ;-)

4 opmerkingen:

Annelica zei

Yep, in ons super-hard-werkende landje is het moeilijk aan de rat-race te ontsnappen. Ik houd (voorlopig) mijn been stijf en blijf erbij om maar 50% te werken. Ookal ben ik dan vaak héél vreemd, want deeltijds werken en geen kinderen hebben... VREEMD hier in ons landje...

Anoniem zei

Ik snap je volledig. Het is verdraaid moeilijk om je van dit alles, de mallemolen, te distantiëren. Vandaar inderdaag chapeau voor Annelica. En chapeau voor jou om eventjes hierbij stil te staan, en halt te zeggen, en je niet te laten leven, al was het nu maar dit ene weekendje. En mag ik dan intussen nog eens komen zagen en stress veroorzaken door te vragen wanneer wij elkaar nog eens kunnen treffen nu kid weer beter is? :-)

Sandrissimo zei

Tja, part-time werken hé...
Al heb je het dan eigenlijk nog drukker, daar er meestal verwacht wordt dat je toch een full time job uitvoert, maar dan in minder uren...

Sabine zei

@Sandrissimo: Breek mijne mond niet open...ik werk Part-time! LOL