woensdag 21 november 2007

Kerhof

Dat was het thema voor de fotografieles van gisteren.

Had eigenlijk niet veel zin om te gaan, maar ben blij dat ik toch geweest ben. Ik mag altijd bij mijn medecursisten gaan kuisen met dienstecheques als ik werk zoek ;-)


Deze foto's vielen het best in de smaak. Misschien omdat ik ook één van de enige was die niet naar een gewoon Belgisch kerhof getrokken was.



De tweede foto is met een tele genomen. Twee weken nadat ik deze foto maakte, hebben we in de les een documentaire over Andreas Feininger gezien. Een fotograaf die bekent staat voor zijn tele foto's. Hij vertelde dat je op die manier goed kan weergeven hoe 'vol' of 'druk' iets wel is, omdat je met een teleobjectief alles 'tegen elkaar gaat plakken' zoals onze leraar het uitdrukt.

Ik kon hem alleen maar gelijk geven. lol.

Geen opmerkingen: