woensdag 24 oktober 2007

Yay!! - Bis

Moest gisteren in de fotografieles nog twee opdrachten tonen, 'mens en dier' en 'beweging'.

De eerste vond ik vreselijk moeilijk, omdat de foto's buitenshuis, niet geposeerd en manueel scherpgesteld moesten zijn. Pfff. Beweging zag ik al veel meer zitten, omdat ik daar meer mee kon prutsen.

Uiteindelijk toch weer veel punten voor creativiteit, originaliteit en interpretatie van de opdracht gekregen.
Van beide opdrachten zijn er 4 van de 5 foto's opgenomen in mijn 'selectie' die op het einde van de cursus wordt beoordeeld.Ik suuuuuuper content, want meestal halen maar 2 of 3 foto's het.

De linkse is één van mijn mens en dier-interpretaties. Ik had ook nog een metalen stier voor een restaurant, een affiche voor Het Zwanenmeer en een hond in een etalage. De foto van baasje-met-hondje is unaniem naar de vuilbak gestemd, wegens veuls te saai in vergelijking met de andere.

Bij beweging bleek mijn appel-foto de populairste, samen met de kinderen op de trampoline. Oudste kan zelfs al springend in de lucht deftig poseren en naar de lens lachen ;-)

Ik heb veel gezucht en gevloekt, maar zie door de positieve commentaar de volgende opdrachten toch weer zitten.

Op naar 'portret' en 'kerkhof'.
Maar over dat laatste moet ik eerst nog een keer hééél goed nadenken. Heb nog geen flauw idee hoe ik dat ga aanpakken.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, die interpretatie van mens en dier vind ik echt super gevonden. En ...die appel ziet er magnifiek uit, als niet fototechnisch ontwikkeld heb ik geen idee wat je er mee gedaan hebt, maar het ziet er wel prachtig uit.

Anoniem zei

Hej! Ik ben normaal gezien een lurkster, maar je logjes over fotografie maken me zo enthousiast dat ik ervoor uit mijn lurkhol kom! Waar in het Gentse volg je deze cursus? Ben al een tijdje op zoek naar leuke lessen voor beginners, maar wil niets te traditioneel of te photoshop gericht.
En log em fotografeer maar voort, je doet het voortreffelijk ;-)

Sandrissimo zei

Die foto van die appel is waanzinnig mooi!! Proficiat!!

Anoniem zei

Heb jarenlang bij een foto ontwikkelingsbedrijf gewerkt en zelf fotovakschool gedaan maar heb zelden zo'n mooie foto als van die appel gezien.

Sabine zei

@ iedereen: Merci zenne!

@babsie: ik volg een cursus bij Kisp (www.kisp.be), wel serieuzer dan ik had verwacht, maar super-tof!