zondag 16 september 2007

Slapen

'Mamàààà, ga jij nu alwéér slapen????'
Mijn Jongste gisteren, met een diepe zucht erachteraan, toen ik 's namiddags mijn o-zo-nodige extra uurtje (of twee) slaap wou halen.

Hoe leg je aan een kind uit dat haar mama veel moet slapen, zonder haar de balast mee te geven dat mama eigenlijk ziek is? Want mijn kinderen zijn nog steeds compleet onwetend over het MS-gehalte dat een deel van mijn leven bepaalt.

En ik wil dat graag nog wat langer zo houden. Alleen is dat nu niet meer zo evident, werken in combinatie met al hun buitenschoolse activiteiten en het huishouden wegen zwaarder door dan ik had gehoopt.

Uiteindelijk maar verteld dat sommige mensen gewoon heel veel slaap nodig hebben en anderen niet. En dat ik toen ik in het eerste leerjaar zat ik ook 's namiddags in de klas in slaap viel.
Ze heeft toch eerst naar Oma en Opa gebeld, om bevestiging te krijgen, alvorens ze de slappe lach kreeg. Hilarisch vindt ze het. In het eerste leerjaar in slaap vallen!!

Vandaag kon ze met veel verve aan Buurmeisje uitleggen dat ze stil moet zijn, want 'Mama slaapt, omdat ze in het eerste leerjaar ook altijd in slaap viel!'

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, september is de volle laag natuurlijk. Misschien is het deels nog wat zoeken naar de vlotste routine?

Sandrissimo zei

Is dat dan niet van het goede teveel, bijna voltijds werken en tegelijk een éénoudergezin georganiseerd proberen te krijgen?

Anoniem zei

hey sabine,
ik heb het ook ooit gedaan, 4 kinderen, full time werken en grotendeels alles alleen moeten beredderen. Het is niet altijd makkelijk en dikwijls ben je echt wel pompaf maar het lukt je wel.

Anoniem zei

Ik moet je wel bewonderen, hoor! Een eenoudergezin is vrij zwaar, maar als je dan ook nog te kampen hebt met een ziekte, dan maakt dit het dubbel zo zwaar...

Ik hoop dat je toch wat op je familie en vrienden kan rekenen als het moeilijker gaat. Veel moed!

Groetjes,

Anoniem zei

Dappere meid,
En dat zeg je ons zo maar tussendoor, alsof het een detail is?
Ik bewonderde je al, nu nog meer.
ZOen
Guy