maandag 3 september 2007

Alé vooruit

Dag één van het nieuwe schooljaar zit erop. En ook de vuurdoop van mijn ex-schoonouders om de kids op school te gaan halen.

Ik heb vorige week mijn stoute schoenen aangetrokken en ze gebeld. Vond dat gezien ze wel de kinderen willen zien als het hun past, ze daar ook iets voor mochten terug doen. Dus heb ik gezegd dat Hij had verteld dat ze zeker wel bereid zouden zijn om te helpen nu ik ga werken.

Aaaaah...euhhhh...ja zoetjen...euhhhhh. en welke dag zou dat dan zijn???? Niet de woensdag, dan ben ik thuis! (en weet ik dat e een stuk verder rijdt om de andere kleinkinderen te gaan halen!)
Ze moesten er eens 'over denken'.

Na een nachtje rijp beraad, hebben ze besloten dat ze de kinderen op maandag zouden ophalen en naar de dansles brengen, want die is bij hen in't dorp. De muziekles op dinsdag en donderdag is bij ons in't dorp en toch wel een héél lange dikke 10 minuten rijden. Stel u voor. Veuls te ver.

Vandaag de kinderen gaan ophalen. En wie belde toen ik daar stond?
Hij.
Of all people.

Als hij evenveel (of weinig) naar zijn ouders belt als vroeger, is dat misschien één keer om de 3 weken. Maar dan doet hij dat verdorie wel als ik daar juist ben en hem nog niet laten weten heb dat door 'ziin voorstel' de kinderen bij zijn ouders zouden zijn. Kwam compleet uit de lucht vallen natuurlijk toen zijn vader de kinderen riep.

Toch wel beetje een Oeps moment.

Beetje veel zelfs.

Oeps. LOL.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

leuke blog, dat je er na een jaar al zo positief tegenaan kan! Chapeau.

Blue zei

Blijft raar, maar wel grappig :-)

Anoniem zei

Dat gehotsemots van jut naar jaar na de schooluren om de kinders wat sport of cultuur bij te brengen, dààr krijg ik grijze haren van.