zondag 12 augustus 2007

Vollen bak

Ze zijn weer thuis. En ik zal het geweten hebben.

De 'mààààmaaaaaaa-'s' en 'ik wil... ik wil..' zijn niet te tellen. Het aantal keren dat de wasmachine gedraaid heeft ook niet en de manden strijk wìl ik niet eens tellen. Mijn pc is niet meer van mij en er ligt weer eten in de koelkast.

Bon, ik had me wel voorbereid op het feit dat ze vuil zouden terugkeren van op kamp. Maar 'vuil' is gewoon 'vuil'. En dat woord was donderdagavond echt niet van toepassing op mijn oogappeltjes. 'Ongelofelijk smerig' is eerder iets dat in mij opkwam. Of 'degoutant vies'.

Jongste had er niet beter op gevonden dan al haar vuile kleren gewoon bij de propere in de reiszak te smijten. En dan kwam ze met een mama-jij-bent-toch-niet-slim-gezicht zeggen dat ze na drie dagen niks meer had dat nog niet vuil was en dat ze niks kon vinden tussen haar spullen. Ik had de zak duidelijk niet goed ingepakt.
Ze verwachtte blijkbaar dat ik mezelf zou verdedigen, maar ik heb maar simpelweg schuld bekend. The easy way out. Die discussie kan ik toch niet winnen ;-)

Vandaag nog de berg was en strijk bezweren en hopen dat hij vanzelf smelt of verdampt. De rommel die ze maken à la Mary Poppins opruimen. Zien dat er deze middag eten op tafel staat.
Maar ook verder lezen in mijn boek.

't Is tenslotte weekend.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Die van mij pakken zelf in, terwijl ik ernaast sta te commanderen met het lijstje (Heb je dit? Heb je dat?)
Kunnen ze daarna niet komen klagen, simpel.

Anoniem zei

De was viel mee....niet te veel maar wel héééél vuil. "Wat nog niet te vuil was heb ik gewoon terug aangedaan". Ahja, hmm, dat is er dan wel aan te zien ! Haren wél twee keer gewassen, voeten vijf keer... Alles blinkt weer, dochter incluis. De wijn lonkt, jammer genoeg geen zetelverwarming in de sofa, ben nog verkleumd, en jij ???

Anoniem zei

Oh ja, heb nog de rugzak-met-geplette-banaanvlek-in-en-veel-verkruimelde-en-gedroogde-koekjes-nog-in-pakje van Charlotte liggen. Ik gooi de inhoud weg en de zak binnen, oke ?

Anoniem zei

Ge weet het woord toch nog hé?
Here we go:
Supercalifragilisticexpialidocius

vwala, hiermee zou alles in orde moeten komen :-)

Anoniem zei

En wat leesde tegenwoordig?
(persoonlijk ben ik aan het harry-potteren. maar 'k ben er zuinig op want tis de laatste, zoals bekend...)

Sandrissimo zei

Mijn zonen komen meestal thuis met de reiszak nog net zo ingepakt als toen ze vertrokken, volgens mij houden die dan heel de tijd de kleren aan waarmee ze vertrokken zijn...