dinsdag 7 augustus 2007

Bos

Ik was vandaag in een bos. Een héél groot bos, met hooooooooge bomen. En met dikke bomen. Maar vooral met héél veel bomen. En twee smurfen-bazen.

Deze morgen een meeting met grote smurf en brilsmurf over de facturatie. Sinds ik die doe, is door mijn (waarschijnlijk heel domme) vragen duidelijk geworden dat de procedure voor elk van hen nogal verschillend is. Dus gingen ze die nu wat meer op elkaar afstemmen.
Toeme. Ik had juist door wie er wat van mij wou.
Tijdens de meeting zijn ze een paar keer 'way over my head' gegaan, maar ik ben minzaam blijven glimlachen en noteren. Mijne mens, azo'n ingewikkeld gedoe.

En dus zat ik de rest van de dag in't bos. Met de hoooooge bomen. Om mijne weg te vinden, want de facturatie moet NU buiten. En om alles in een overzichtelijke, begrijpbare procedure te gieten. Komt ervan als er geen secretaresse voor u was. Dan moet ge't zelf nog allemaal opstellen.

Ik heb op't werk ook gezegd dat ik in't bos zat en ik eigenlijk maar aangenomen was om postzegels te plakken, de post te verdelen en de vaatwas te legen. En ze vonden het grappig. (zij wel!) Ze hebben er blijkbaar alle vertrouwen in dat ik mijne weg wel weer vind.

Ik ook.

Ooit een keer.

Misschien tegen volgende week of zo, want moet nog naar het website-beheer-bos ook...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wil je "procedures" en "werk" niet meer samen in één post gebruiken?
Ik krijg dan rillingen, huiduitslag en schuim op de lippen...

Blue zei

Dat went hoor, ik zit hier vaak in vergaderingen met informatici, die mannen spreken gewoon een andere taal... maar ik kijk dan gewoon heel verstandig (ja dat vraagt oefening) en kies er nadien dat vriendelijkste uit voor een uitleg in mensentaal :-)

Anoniem zei

Tja hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind of zoiets.
Volgens mij moet je de houthakker eens langs laten komen. Wat snoeien en korten.

kastelke zei

Vooral geen kruimels strooien om je weg in 't grote bos met de hoge bomen te vinden, want de vogeltjes eten dat op, en dan kom je bij de boze heks die je in een hokje stopt om je vet te mesten.

@nn zei

Enne Sabine, er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden. (zo heb ik dat toch altijd geleerd)