maandag 4 juni 2007

Keuzes

Vandaag op sollicitatie geweest.

Resultaat: ik mag op gesprek met de aankoopdirecteur, niet voor de job waar ik oorspronkelijk voor in aanmerking kwam, maar de andere, volgens de HR-dame 'minder uitvoerende' job. Ze had al vlug door dat die eerste functie mij na een paar weken zou gaan vervelen en heeft dat dan ook gezegd.
Het loon dat ik vraag, blijkt geen probleem te zijn, ik mag 4/5 werken, ze heeft mij al alle praktische uitleg gegeven, ik kan één keer per week de koekjes goedkoper aankopen dan in de winkel (yup, daar neem je een job voor!), ze geven maaltijdcheques, ze zien nog wel andere kandidaten 'maar of ik volgende week kan starten?', de sfeer is goed (zeggen ze altijd), ze zijn bereid mij in de vakantie losse dagen verlof te laten nemen, het woon-werkverkeer wordt uiteraard vergoed, en of ik tegen morgen iets kan laten weten? .....
maar jullie horen mij al komen.... ik ga toch neen zeggen.

Om de simpele reden dat het te ver is.
Ik hoef niet persé op 5 minuten van mijn deur te werken, maar 40 min rijden, buiten het spitsuur dan nog, is voor mij een te grote hap uit mijn dag. Bovendien werd me gisteren verteld dat er volgende maand werken starten op de zeer drukke baan die ik zou moeten nemen en verschillende bedrijven nu al een een veranderd werkrooster aan het opstellen zijn om die problemen zoveel mogelijk te omzeilen. Dus bij die 40 komen er sowieso nog een fijn aantal minuutjes in de auto bij.

Ik weet dat de kans erin zit dat ik de komende weken geen aanbiedingen meer krijg, maar dat risico neem ik dan maar. Voor hetzelfde geld neem ik de job wel en krijg dan binnen 3 weken een job een stuk dichter bij huis aangeboden. En neen, toch maar deze job nemen en dan na een paar weken vertrekken doe ik uit principe niet. Het gaat al maar om een tijdelijke functie, als je daarin start, kan je ze ook uitdoen.
Een mens moet keuzes maken. Ik heb beslist en zie wel wat er verder komt.

Het goede is dat mijn eerste gesprek zeer positief was. Nu nog hopen dat de HR-dame een deftige feedback aan deze van het selectiekantoor geeft en ze daar ook inzien dat ik meer kan dan zij denken.

Oh, en ik heb twee dozen lekkere koekjes gekregen!

Update: consulente was er niet graag bij. Ze vindt een uur rijden om op je werk te komen normaal. Toen ik aangaf dat het ook wel om een vacature van maar 3 maanden ging die net tijdens de periode van de zomervakantie valt, zag ze niet in waarom dat negatief was?!? Ze is dan ook maar midden 20 en heeft volgens mij geen kinderen.... ben ook ooit zo geweest...lang geleden. lol
Ze had net te horen gekregen dat ik de beste kandidate was, dacht dus dat ze een uitzendkracht bij kon zetten op haar lijst en dan help ik dat om zeep, 't zal haren dag niet geweest zijn.

8 opmerkingen:

Blue zei

Fijne blog! nu inderdaad nog een leuke job... en ja koekjes .. alleen daarvoor kan je het niet doen..

Sandrissimo zei

Een uur rijden is toch wel lang, zeker als je ook nog voor en na-opvang van je kinderen moet voorzien...

Sabine zei

@Sandrissimo: Alé dan ben ik toch niet de enige die dat denkt!

Cindy zei

Inderdaad, een uur (enkel!) is toch wel een hele tijd. Ik vind een half uur (enkel) al méér dan voldoende. Zélfs al ben je dat ene dagje per week thuis.
Weliswaar, toch gefeliciteerd met de positieve feedback over deze job (zie je wel). Der komen er wel andere.

Maar toch ook nog: *pruil, pruil* wil dat dan zeggen dat ik die 25€ op mijn buik kan schrijven?

Anoniem zei

Ik vind een uur rijden voor een vacature voor 3 maanden toch ook wel erg veel ja.
Nu werk ik zelf als consulente in een interimkantoor waar ik bedienden aanwerf. En nee, het is absoluut niet leuk als een goede kandidate afhaakt!!

Sabine zei

@Annelica: ben zelf consulente geweest en besef dit dus goed.
Ik had toch gehoopt dat ze mijn eerlijkheid, ook tov het bedrijf, tenminste zou appreciëren. Ik had haar ook nog het tweede gesprek en de hele rimram kunnen laten regelen en dan pas volgende week zeggen dat ik de job toch niet wou....

Blue zei

Las net je reactie op een andere blog, ivm met je parfumbon. Ik kreeg er ook eentje voor kerst, maar die was maar beperkt geldig... Check de datum maar, zou zonde zijn!!

Anoniem zei

Ja voor mij is die reistijd toch ook te lang. Zeker met kinderen, schooltijden en opvang regelen. Ik geef je dus groot gelijk dat je het toch niet gaat doen. En net wat je al zelf schrijft, het solliciteren ging je tenminste goed af. Dat geeft hoop en vertrouwen voor een volgend gesprek.