dinsdag 5 juni 2007

Boek

Vorige keer van bij mijn zus een paar boeken meegenomen. We zijn allebei nogal grote afnemers van chick-lit ;-) We kopen de originele Engelse versies en gaan ze dan bij elkaar halen.

Deze keer had ze een paar boeken van een schrijfster die ik nog niet kende. Echte chicklit is het niet, ze hebben een beetje te veel inhoud en verhaal daarvoor, maar zijn des te boeiender.

Ik ben gisterenavond in een meer dan 700 paginas-rijk boek begonnen, waarop het buurmeisje-dat-hier-al-bijna-woont vroeg of ik 'al die bladzijdes ging lezen?'
Groot was haar verbazing vandaag toen bleek dat ik al de helft had weggewerkt. Ik kan het boek gewoon niet wegleggen, wil altijd weten wat er nu verder gebeurt. Ik hoef niet te vertellen dat ik tot een stuk in de nacht in mijn bed heb liggen lezen, deze morgen met kleine oogjes ben opgestaan en ik vandaag geen boodschappen heb gedaan. De strijk ligt er ook nog, mijn pc voelt zich verwaarloosd en de tv vraagt zich af wat hij misdaan heeft.
Ik lees heel graag en veel, maar het is een tijdje geleden dat een boek mij zo kon boeien. Net toen ik dacht dat het saai zou worden omdat ik de plot doorhad, geeft het boek zelf die oplossing en vraag ik me af wat er dan wel nog komt. Ik weet nu al dat ik het zonde ga vinden als het boek uit is en wil toch zo vlug mogelijk vorderen in het verhaal.

Dus nu... ga ik met een glas wijn terug in de zetel zitten en verder lezen.

4 opmerkingen:

Sandrissimo zei

Lezen doe ik ook graag en zeker chicklit, al lees ik bijna altijd de vertalingen. In dit genre vind ik de boeken van Jennifer Weiner de max en ja natuurlijk ook Bridget Jones, die heb ik zelfs in het Nederlands en in het Engels!

Anoniem zei

Heerlijk, lezen.
Ook ik ken het verschijnsel van niet het kunnen stoppen en tot in de nachtelijke uurtjes doorgaan.

Anoniem zei

Lekker he, in je eigen wereldje in een boek....laat de boel de boel....de beste ontspanning en afleiding is lezen. En ook ik heb al heel wat nachtuurtjes lezend doorgebracht, door het fenomeen...niet kunnen stoppen.

Annelica zei

Leuk, ik ben ook echt wel fan van chicklit dus laat die titels van aan te raden boeken maar komen!