vrijdag 1 juni 2007

Co-ouderschap

Soms zou ik écht co-ouderschap willen en niet alleen op papier
Gewoon een paar dagen of een weekend voor mij

Gaan en komen zoals het me past
Een stapje in de wereld zetten en zien waar ik uitkom,
maar zonder die zwaaiende babysit in mijn achterhoofd
Ongeplande uitstapjes die niet naar een speeltuin leiden
Een keer geen 'worst met appelmoes'-recepten en Mega Mindy op tv
Geen mama (of toch een beetje minder)
Maar vooral het gevoel hebben te leven ipv te overleven

Alleen...

ik ...

vrees dat ik ze dan toch weer ga missen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach, af en toe even ´kinderloos´ zijn, gewoon bezig met jezelf en vooral IKKE op de eerste plaats ...willen de meeste mama´s dat niet een keertje? Gewoon voor een dagje ofzo?

kastelke zei

hahaha, ik ken dat gevoel soms wel. Niet dat wij gescheiden zijn, maar soms zou ik me ook eens meer 'los' willen maken van mijn mannen. Neem nu morgen: dan ga ik een ganse dag een opleiding geven, heel leuk. Nadien gaan we met het team nog iets drinken/eten, maar daar heb ik het dan al moeilijker mee. Ik WEET dat mijn man en zoon daar totaal geen probleem uit maken, ze moedigen me net aan om dat te doen, dat zijn tenslotte toch "momenten van mezelf", maar als ik daar dan zit in die taverne, dan wil ik eigenlijk maar één ding: naar huis. Ik ben dan al van 8.00 uur 's morgens weg, en het is dan al 17.30 uur...
Je 'wilt' dus wel, maar eigenlijk 'kan' je niet echt. Maar gewoon de idee dat het zou kunnen, dat is al veel waard, denk ik.

Sabine zei

@Kastelke: dat is het net, ik heb dat gevoel niet. De kinderen zijn 7 dagen op 7, week per week, altijd bij mij. Ik moet steeds op voorhand iemand zoeken om er toch even tussenuit te kunnen, omdat Hij er nooit is.

Anoniem zei

Sabine, als het je een troost mag wezen : ik heb dat gevoel ook min of meer! Roel reist alle dagen van de week en als hij in het weekend thuis is, doen we allerlei dingen samen. Doen we iets zonder de kinderen, dan is er hier ook geen oma of familie die kan babysitten... Altijd moet er een babysit geregeld worden.

Een ding is wel goed : je kan (voorlopig) even genieten als ze naar school gaan, maar dat is binnenkort dan weer moeilijk...

Maar ik weet het, ik heb nog altijd Roel waar ik op kan terug vallen, al is dat toch niet evident.

Geen kans dat je kinderen in de vakantie een weekje bij hem blijven?

Groetjes,