zondag 17 juni 2007

Buren

De 'aperitief-receptie' die vandaag om 11.30h startte, is nu (18h) net gedaan. En we hebben veel bijgeleerd over onze buren. Vooral nadat er een aantal flessen wijn en kommen sangria geledigd waren.

We hebben uiteindelijk niemand extra uitgenodigd en degenen die wel 'mochten' komen, waren des te contenter om bij de 'uitverkorenen' te horen.
De hapjes zijn zeer vlot van de hand gegaan, de drank nog meer. Het water en de frisdrank hebben mijn garage niet verlaten. Mijn kaken doen nog pijn van het lachen.
Ik denk dat we kunnen stellen dat ons welkomstaperitief één van die dingen is waar binnen een paar jaar nog over zal worden gesproken.

Ik ga mijn vaatwas leegmaken en weer vullen en in mijn zetel ploffen.
't Is goed geweest voor vandaag.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tof dat het zo leuk is geweest!
Gelukkig dat de zondvloed (denk ik) bespaard gebleven is, anders had al dat volk in de garage moeten schuilen waar sowieso geen plaats was met al die frisdrank... En water! :-).
Als ik het zo lees, kan ik me inderdaad voorstellen dat dit er eentje voor de geschiedenisboeken van de straat zal zijn - zo lang jullie er nu geen blijvend tweekamp van gemaakt hebben ;-)? Ge kunt in elk geval maar het goeie voorbeeld gegevn hebben. Wie weet komt jullie exploot in de handleiding "How to behave as a new neighbour?" en komt er door andere mensen nog een vervolg op, kwestie dat julie ook eens de voeten onder tafel of de hand rond het glas kunnen schuiven.
OF
Andere optie: volgende week (of volgend jaar?) nog een feestje voor de andere helft, die deze keer een uitnodiging mislopen had?

Blue zei

Een goeie band met je buren is belangrijk ... ik vind niet dat je constant in mekaars huis moet zitten, maar dat ze er zijn en vice versa als je ze nodig hebt.
Wat dat in mekaars huis zitten betreft, dat wordt door miss "W" , mijn kat, wel engizins anders geïnterpreteerd dan door mij. Zij heeft een iets innigere band met de buren.. tja het beestje haar liefde gaat nu eenmaal gedeeltelijk door de maag. Bij de buren links gaat ze vaak sardientjes eten.. bij de buren aan de overkant glipt ze ook elke dag binnen om daar stiekem de bak van hun kat leeg te eten... tja.... dat heeft ze echt niet van mij geleerd.

Sandrissimo zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Sandrissimo zei

Hier is dat een soort gewoonte geworden, onze buren zijn daar mee begonnen en de achterburen hebben dat opgepikt en zo komen we elk jaar in juni of juli samen op het terras voor een burenfeestje. Dit jaar is het aan ons, maar eerst zien dat de examens van de kinderen achter de rug zijn!

Sandrissimo zei

dienen deleted comment was omdat er een stomme taalfout instond en omdat dat vuilbakske mij al lang intrigeerde!
;-)