zaterdag 9 juni 2007

Beloftes, beloftes...

In de aanloop naar de verkiezingen krijgt elke regering nog wel een paar goddelijke ingevingen om te bewijzen hoe goed ze het toch wel met de burger menen. Dit jaar was het niet anders.

Met veel tromgeroffel en poeha werd in het journaal verteld dat vanaf juni alleenstaande ouders 20 Euro extra kindergeld zouden krijgen. Per kind. Ik, en een heel pak mensen met mij, keek uit naar 40 Euro extra uit te geven geld. Hoera...... of toch maar niet.
Want ze hadden er de kleine lettertjes natuurlijk niet bij verteld. Ach...even vergeten te vermelden.....

We hebben een formulier om gezellig in te vullen gekregen, waarop we ons brutomaandloon moeten aangeven. Het extra geld is namelijk enkel voor diegenen is die maximum 1750 Euro bruto per maand verdienen. Enkel als ik halftijds of 3/5 ga werken, kom ik daar niet boven. Maar hoeveel alleenstaanden kunnen het zich veroorloven PT te werken?
Vanuit mijn ervaring bij Randstad weet ik dat niet zo veel lonen onder dat bedrag vallen. De arbeiders aan mijn bureau hebben mij meerdere keren voor zot verklaard toen ik zei wat wij als loon hadden. Met ploegenpremies ed, staken ze daar een heel stuk bovenuit.

Of zoals mijn (ook gescheiden) buurvrouw het zegt: een alleenstaande ouder die het moet stellen met zo'n maandloon, mogen ze van mij 100€ extra geven. 't Zal voor hen dan nog niet overlopen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ze weten het leuk te verkopen tegen verkiezingstijd aan...en straks...als de stemmen binnen zijn...ben benieuwd wat er morgen uit gaat komen.

Anoniem zei

Zelfde verhaal hier... Dan konden ze voor mijn part uit beleefdheid die brief beperkt hebben tot wie wel in aanmerking komt.