maandag 11 juni 2007

Solliciteren (Take two)

Boze consulente heb ik vorige week inderdaad niet meer gehoord. Maar haar collega wel. Dat is dan degene die mij oorspronkelijk had ingeschreven en zei dat ik eigenlijk voor weinig jobs in aanmerking zou komen.

Om weinig met mij te kunnen doen, belt ze mij toch wel vaak ;-)
Dinsdag belde ze voor een vervanging bij een bedrijf op een kwartiertje van mijn deur. Part-time, admin werk, moest talen kennen...klonk allemaal goed. Dinsdag, woensdag en vrijdag werken. Ja hallo! Nog een keer met handen en voeten uitgelegd dat ik PT werk wil om dit beter te kunnen combineren met de kinderen. En dan zou ik de woensdag tot 18.30h gaan werken...ik denk het niet.

Woensdag was ze daar alweer. Ik wist niet wat me overkwam. Een admin job, weer op maar 15 min van mijn deur, admin en officemanagement en koffiemadam... het lijkt me alsof die persoon een beetje alles moet doen dat overblijft ;-) Zeer zelfstandig te werken (hoera!), 4/5 waarbij uurregelingen bespreekbaar zijn, ze werken met glijdende uren en zijn flexibel (alweer hoera!). En ze had al over mij gesproken en 'uiteraard' was het feit dat mijn ervaringen niet recent zijn geen probleem.

Qué?? U bedoelt??

'Maar Sabine, je hebt 8 jaar een eigen praktijk gehad, kan zeer zelfstandig werken, bent pro-actief én nauwkeurig. (Dat weet ze omdat ze een paar logopedistes kent?!) En het feit dat je in het buitenland gewoond hebt, sprak hen ook aan, want dat wil zeggen dat je voor nieuwe dingen openstaat. Ik moet alleen nog je CV doorsturen, maar heb natùùrlijk gezegd dat ik nog eerst met jou moest spreken!'
Als je spreekt van 180° draaien, dan kan dit toch wel tellen.

Maar ik ga dus woensdag op gesprek. Zie dit veel meer zitten dan de vorige job.

Alhoewel...koekjes zal ik er niet krijgen.
Doeme toch ;-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Jippie, alles zo super?!
Suc6 woensdag!
(de 25€ zit dan toch nog in de pipeline? ;-))) )

Sandrissimo zei

Veel succes woensdag! Maar zo te zien is dat gesprek maar een formaliteit, als zo positief zijn!

Sabine zei

@Sandrissimo: dat was wel de consulente die nu zo positief is. Wat ze op het bedrijf zeggen, valt toch nog af te wachten...

Anoniem zei

Klinkt goed, en hoe wisselvallig is zo'n consulente...lijkt het Belgische weer wel ;) LOL.
Succes as woensdag, ben benieuwd !!!1

Anoniem zei

Klinkt allemaal heel goed zeg. Succes woensdag. En ach geen koekjes, die zijn toch slecht voor de lijn!

Anoniem zei

Spannend, hoe is't geweest??