woensdag 13 juni 2007

Solliciteren (Take three)

Deze voormiddag bij het bedrijf doorgebracht met een gesprek, proeven op de pc en psychotechnische test.

Ik had het voordeel dat degene die het interview afnam eigenlijk geen HR-achtergrond heeft. (Het bedrijfje is zo klein dat er geen HR is.) Ze bleef niet hangen bij waarom ik het voorbije jaar niet gewerkt had, maar vond het met haar gezond verstand normaal dat ik eerst weer een aantal dingen op orde wou. Het feit dat ik in het buitenland gewoond heb, zag zij ook enkel als een voordeel. Ik heb de indruk dat ze niet op zoek zijn naar iemand met de perfecte opleiding, maar wel iemand met gezond verstand die zelfstandig kan werken en in de groep past.

De testjes gingen vlot. Een Excel-oefening, en brief typen voor de zaakvoerder, fictief een klassement opstellen... Niet echt super moeilijk.
De job op zich is ook niet zo super moeilijk. Veel verschillende dingen, eigenlijk gewoon administratief bijspringen waar je kan, eventueel de boekhouding wat voorbereiden... Een job die helemaal bij me past op dit moment Ik heb nu geen zin in een zeer complexe, uitdagende job met doorgroeimogelijkheden. Een fijne werkomgeving met glijdende uren, waar ik zelf grotendeels beslis hoe en wanneer ik iets doe, creatief mag zijn en dingen voorstellen en twee keer per week maar een halve dag moet werken, zonder compleet onder de stress thuis te komen.

Ze zou me vrijdag laten weten of ik voor een tweede gesprek mag komen. Maar zei er onmiddellijk achteraan dat het voor haar 'een zeer aangename kennismaking' was.

We leven op hoop.

6 opmerkingen:

ilse zei

Amai, ik ben onder de indruk. Tof, ik hoop dat ze je zullen bellen.

Anoniem zei

Spannend, klinkt goed allemaal. Wacht met spanning vrijdag af.

Anoniem zei

Super... Ik duim mee!

Sandrissimo zei

Klinkt geweldig, volgens mij heb je die job!

Fie voor Leen en Roel uit China zei

of ze heeft een oogje op jou ...

Sabine zei

@Sandrissimo: een eerste goede indruk is nog niet alles, Ze hebben de vacature naar een groot aantal interimkantoren doorgestuurd, dus zullen ook wel veel keuze hebben :-(
Hopelijk krijg jij wel gelijk!

@vaxutiope: lol!