vrijdag 4 mei 2007

Murphy...

heeft mij vandaag gevonden.

Gisteren had ik al problemen met mijn strijkijzer dat amper 3 maanden oud is, dus ben ik er vandaag mee naar de winkel gegaan.
Blijkt dat het inderdaad al defect is en moet worden opgestuurd. De man vertelde me doodleuk dat ik het binnen een week of vier terug zou kunnen ophalen. Ik moest toch even slikken.

Naar het gemeentehuis gereden om te gaan kijken hoe het zit met mijn identiteitskaart die ik begin maart heb aangevraagd. Ik zal jullie de details besparen, maar ik heb ze nog steeds niet.

Terug thuisgekomen heb ik naar de invoerdienst van Toyota gebeld omdat mijn wagen nu nog moet worden gehomologeerd. Die man heeft mij onder de motorkap en weet ik waar nog laten zoeken naar een nummer...dat er niet was. Na nog een telefoontje bleek dat het probleem ligt bij het feit dat ik die wagen heb gekocht voor het land van herkomst lid was van de EU. Op slag wordt de procedure met 2 maanden verlengd en 500 Euro duurder.

Dardoor mocht ik alweer naar mijn verzekeringsmakelaar bellen, want nu kom ik daarmee in de problemen, zo lang loopt mijn oude verzekering niet meer.
Die heeft een keer goed met mijn gelachen, een 'halve illegale' die straks nog zonder verzekering rijdt...

Ik ben super-vriendelijk gebleven, heb gelachen aan de telefoon (werkt echt!) en de man bij Toyota heeft gedaan wat hij kon. Ik mag binnen twee weken tot ginder rijden om alles in orde te brengen en mijn makelaar (die al ik-weet-niet-wat-allemaal voor mij gedaan heeft) gaat het verzekeringsprobleem ook oplossen. Omdat ik 'toch zo'n braafken ben' LOL.

Oh... en ik heb toch maar een jeans aan... geen strepen, maar wel 'oranje boven' en vlekken. 't Zal wel aan mijn spuitvaardigheid liggen zeker?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Strijkijzer, id.kaart, auto, verzekeringen... ik herinner mij ook de frustraties toen ik naar hier verhuisde.

't Grappige is dat je BELG bent, in Belgie woont en dat er nog evenzeer zo moet gelopen worden achter papieren... alsof je inderdaad half illegaal bent ;-)

Veel goede moed nog en hopelijk komt het einde van de papiermolen in zicht...

Groetjes,

ilse zei

Dat hoor ik ook iedereen zeggen die terug in België aankomt : hoeveel papierwerk etc. er komt bijkijken om terug in eigen lang te komen.
Vier weken zonder strijkijzer met twee kinderen.. hoe gaat dat lukken?

Christine Duts zei

Toen ik terug naar Belgie verhuisde en ik in die papierrompslomp terechtkwam, had ik echt het gevoel dat ik werd gestrafd om zo lang in het buitenland gewoond te hebben. Het was enorm frustrerend. 't Leek wel een vicieuze cirkel.

Sabine zei

@Hilde: het einde is echt wel in zicht en ik mag van geluk spreken die makelaar van vroeger te kennen. Zonder zijn hulp stond ik nog nergens.

@Ilse: Ik mag mijn zus haar strijkijzer lenen. Zij neemt haar strijk mee naar het werk, waar ze die kan laten doen (via dienstencheques). Vier weken zonder is met twee kinderen echt niet te doen.

Anoniem zei

Van papierenwinkel geen last, dus kan er niet van meebabbelen, maar wat dat bruin betreft : een goed idee is de bodymilk van Dove gebruiken elke dag. Daar zit een kleine hoeveelheid zelfbruiner in. Ze bestaat in een versie voor de lichte huid en voor de donkere huid. Je begint nu en dan iedere dag lekker insmeren (niet té veel). Je huid wordt er lekker zacht van en steeds een ietsiepietsie bruiner, maar het blijft naturel. Leuk toch !!