donderdag 10 mei 2007

Koken

Ik heb net 500 g hazelnoten geblancheerd en stuk voor stuk gepeld.
Mijn vingers zien er niet uit, ik heb kramp in mijn hand, maar eens de noten geroosterd en met caramel overdekt zijn, zal ik lekkere praliné hebben .

De mini-quiches met krab en limoen zijn ook al klaar en, net als de blini's, ingevroren. Nu nog de quiches met geitekaas en zongedroogde tomaten en de semi-fredo met de praliné maken en invriezen.
De rest kan pas zaterdag gemaakt worden.

En dat was nu mijn super-interessante, spannende dag. Ik ben zeker dat jullie allemaal heel blij zijn dit nu ook weer te weten.

lol

9 opmerkingen:

ilse zei

Met grote ogen heb ik zitten lezen. Meen je dat echt??? Ik ben onder de indruk. Wanneer doet ze haar plechtige communie? Misschien eens afspreken tegen dan.

kastelke zei

Sabine, heb jij een moed zeg om aan zo'n dingen te beginnen. Ik zou het je niet na durven doen, ben niet zo'n handige (met decoratie, koken, ...)

Anoniem zei

Euhm... alweer zal ik als niet-culinair onderlegd persoon herkend worden maarrreeeeuuuu...
wat zijn semi-fredo's en blini's?
And what ever happened to chips en koude groentjes met een dipsausje?

Leve Nigella en Ainsley!!

Anoniem zei

Dus ..... ik moet morgen niet komen helpen... want je hebt alles onder controle blijkbaar. Very well

Sabine zei

@Cindy: de blini's zijn een recept van Nigella... Ik weet niet hoe ze dit naar het Nederlands vertaald hebben. Enneuh, mijn hele menu is opgebouwd met recepten van Nigella, Ainsley en Jamie...

Sandrissimo zei

Waarom begin jij geen catering-bedrijfje? Martha Stewart is ook zo begonnen...

Anoniem zei

Geheel met Sandrissimo eens...

Groetjes,

@nn zei

Ook mijn ogen gingen wagenwijd open, wat een moed zeg!
Alvast proficiat voor je meisje hoor en succes voor zondag! Met zoveel zelfgemaakt lekkers kan het niet meer mislukken. Succes en geniet ook een beetje van de dag hoor!

Anoniem zei

Pff wat een werk allemaal. En net als Cindy vraagik me af wat zijn fredo's en blini's. Klinkt desalnietmenin erg lekker.