vrijdag 20 april 2007

Bang

Daarnet een telefoontje gehad van mijn super-nerveuze ex-schoonmoeder, die met moeite uit haar woorden raakte.
Ze is mijn nummer bij mijn ouders moeten gaan halen, want van hem heeft ze het niet gekregen. Nadat zijn vader commentaar over mij in het dorp was gaan rondstrooien, heeft hij hen gezegd dat ze mij moesten gerust laten. Wat ze dan ook braaf gedaan hebben. En ook van mijn moeder leek ze bang...ze had waarschijnlijk niet verwacht dat die haar het nummer zou geven.

Nu blijkt dat ze met de kinderen naar Planckendael willen en daar moeten ze natuurlijk mijn toestemming voor hebben. Groot was haar verbazing toen ik zei dat dit geen probleem was. En dat ze de kinderen hier mogen komen ophalen. Ik denk dat hij hen verboden heeft de straat in te rijden. lol

Ik ben al content dat ze zelf moeite gedaan hebben om de kinderen te mogen zien. Dit uitstapje is echt wel een unicum. Mijn oudste wordt deze week 9 en ze zijn nog nooit met zijn ouders ergens naartoe geweest. Toen we de eerste 'expat-zomer' naar België kwamen, moesten ze de kinderen zelfs niet zien, wegens 'geen tijd'. Dat de kinderen van zijn broer daar wel elke week zijn en elk jaar mee op vakantie naar zee gaan, stak mij toch altijd.

Ze zijn blijkbaar gaan beseffen dat als het via hem moet gebeuren, ze de kinderen nog minder dan tot nu toe zullen zien en dat kan wel niet, want dat is dan niet hun beslissing. (Die mensen volgen een hele rare logica, echt waar!)
Ik denk dat ze nu meer contact zullen zoeken, dan ze ooit zouden gehad hebben als ik nog met hem getrouwd zou zijn, kwestie van hen toch niet helemaal te laten vergeten 'van welke familie ze zijn'.

Bon, de kinderen zijn content, want die mogen op stap en ik ben content want ik heb het gevoel dat ze wel zullen opletten om niet tegen mijn kar te rijden.

Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

't Gaat een beetje de goede kant uit, niet? Ex-schoonouders die je kinderen uit nemen en een ex-man die je toch blijkbaar verdedigd heeft (want hij zei toch dat hij jou gerust moest laten na de commentaar van je schoonvader)...

Goed dat je zei dat het geen probleem was en dat iedereen zich er toch goed bij voelt...

Een klein lichtpuntje!

Groetjes,

Anoniem zei

Leuk voor de kinderen!

Anoniem zei

Hey Sabine,
Klinkt allemaal positief...sluit me bij Hilde haar reactie aan. Voor de kinderen een leuk uitstapje..en voor Mama, de gelegenheid, ff quality time voor haarzelf te nemen !!
Super !!

Anoniem zei

Ok, nu ga ik effe een wrede vraag stellen: is er al een datum afgesproken? Voor de rest vind ik het iets ferm.

ilse zei

Ik vind dat jij dat allemaal zo proper oplost, châpeau hoor. Tof voor de kinderen en voor jou ook.