zondag 25 maart 2007

Haag

Ik dacht dat ik het wel allemaal had gehad voor deze week, tot gisteren middag....

Ons huis staat op een hoek van een straat, met de tuin, die al niet groot is, en het terras pal aan de straatkant. Ik vond dat niet zo erg, vermits dit de zuidkant en het hier echt wel rustig is. Bovendien had de eigenares mij beloofd dat ze een deftige haag zou planten, zodat ik ook deze zomer al afgeschermd zou zitten.
Ha!

Gisterenmiddag reed ik op de oprit om te zien dat haar vader met haar zoon de haag aan het planten was. Of toch iets dat een haag moet voorstellen. Hele dunne sprietetakjes, met moeite een meter hoog. Ik gaf de opmerking dat dit wel niet volgens de afspraak was, want dat men mij een haag van tenminste 1.20 m had beloofd.
Amaai. Heb ik daar een hele rimram naar mijn kop gesmeten gekregen over 'wat ik wel dacht' en dat het 'dit zal zijn en daarmee uit' en 'wie dat wel zou betalen'... Die man is echt een oude boer, beleefdheid staat duidelijk niet in zijn woordenboek, gierigheid wel. Héél vet gedrukt.

Nadat ik wat gekalmeerd was, heb ik maar naar zijn dochter gebeld, om van mijn oren te maken en te zeggen dat ik hier wel een oplossing voor verwacht. Ik heb geen zin om bij het feest voor mijn jongste haar communie iedereen die langskomt in mijn bord te zien kijken.
Ze zou een keer langskomen.

Ze heeft natuurlijk gewacht tot alle minitakjes al in de grond stonden en zei dat ze toch wel een meter hoog waren. Ik denk dat ze wortel meegemeten heeft, maar bon.
En dan zei ze dat ik toch strandschermen kon plaatsen... Euh ....probeer het nog een keer???
Tweede poging. 'Kan je het feest niet ergens anders doen???' (Pwèèèèèt. Fout antwoord.)
'Maar als dat zo helemaal dicht is, zie je ook niets...' Dat is wel de bedoeling ja!!!!! (Pwèèèèèèt...u hebt nog één poging...)
'Ja, maar ik weet het ook niet...'
Ik heb toen gezegd dat ik echt iets wou dat ons wat afschermde en mijn blik zal duidelijk gemaakt hebben dat ik daar niet zelf voor zou opdraaien. Misschien zou ik wel een keer bij tuinwinkels gaan kijken en dat we dat dan achteraf wel konden regelen????
Paniek alom natuurlijk, want dan zou ik veeeeel te veel geld uitgeven. lol.

Uiteindelijk is ze een uur later met de zoon gekomen om af te meten hoeveel meter er juist moet worden afgeschermd en gaan ze toch iets bamboe of koskosachtigs plaatsen.
Ik ben benieuwd.

Voor de volgende die er ook maar aan denkt ambetant te gaan doen, weze gewaarschuwd. Ik heb er genoeg van.
De beschrijving van 'gevaarlijke furie' door het ziekenfonds of 'heel moeilijke madam' door de verhuurder is niets tegen wat zij over zich heen zullen krijgen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

tssss, tis ook altijd hetzelfde, hé ! Eigenlijk moet je ook alles op papier laten zetten want anders .. "gereden met je broek aan" zoals ze hier wel eens onverbloemd plachten te zeggen... Maar kom, er zijn wel wat mooie én goedkope oplossingen voorhanden als je er niet te veel geld wil aan spenderen. Waarschijnlijk hebben ze beukenhaag gepland, wat wel vrij snel groeit (op tijd roze korrels gooien !!) Wat uit esthetische hoek niet mis is, én volledig afsluit, én wel voor een jaar of vijf (bij ons zelfs al zeven jaar !!) mooi blijft zijn matten, geweven uit stokskes. Te koop in de Safti en met mijn klantenkaart min 20 procent. De hoogte zelf te bepalen en je maakt die gewoon vast aan de stokken van de planten (vermoedelijk hebben ze toch wel steunstokken geplaatst met een spandraad .....!!) of aan de reeds bestaande omheining. De haag staat aan de kant van de tuin, de matten aan de buitenkant. Oogt echt wel mooi .... Veel beter dan bamboe, want dat durft te woekeren, is moeilijk te onderhouden en kan veel vuil geven (hangt af van de soort). Allée je moet maar ne keer komen zien. Hou de moed erin, komt wel in orde !!
Geertrui

Sabine zei

@Geertrui: Spandraad, steunstokskes, omheining???? Ge weet gij niet wat da kost zeker!!! Tuurlijk staat dat er niet!!!
Volgens hen mag er ook geen afsluiting tegen de haag geplaatst worden, 'want die groeit dan niet meer', moet van 2 kanten licht krijgen of zoiets heeft ze gezegd!

Die Safti kaart heb ik ook!

Anoniem zei

Allee dan, binnenkort een scheve haag (ahja, maar 't groeit toch, hé madam ..!!) en wreed groot, met dat licht van de twee kanten .... FUBAR !!
Geertrui