donderdag 1 maart 2007

Cursus

Ik wou al een hele tijd een onlinecursus van de VDAB volgen, alleen was er altijd wel iets dat in de weg zat.

Ik heb een oudere Excel versie dan die van de cursus en kreeg van bij de VDAB geen antwoord of dit nu wel of niet een probleem was. Want veel geld betalen voor de 2003 versie, terwijl die van 2007 evenveel kost, dat zag ik nu ook weer niet zitten.
Uiteindelijk heeft iemand mij toch geantwoord at als ik geen complete leek ben, het wel zou lukken, maar ik gewoon zelf zou moeten zien wat wel of niet veranderd is.
Hoera!

Of toch nog niet...
Want toen ik me wou inschrijven, bleek dat mijn adres niet klopte met mijn rijksregisternummer en dus ging de inschrijving niet door. Het probleem was dat ik geen domicilie meer in België had en dat ook het buitenlandse adres niet aan het rijksregisternummer gekoppeld was.
Dus moest ik wachten tot ik mijn domicilie hier had.
Simpel genoeg....

Of toch niet...
Want ik moest een toelating van hem hebben om de kinderen hier te kunnen domiciliëren. Met een kopie van zijn Belgische identiteitskaart...die hij niet heeft. Na veel heen en weer dat ook in orde gekregen.
Oef...

Maar nog niet helemaal..
Want meneer-de-polies moet eerst nog komen vaststellen of ik hier echt wel woon en daar moet hij dan wel ook eerst tijd voor hebben, die hij duidelijk niet heeft. Na meer dan een week heb ik een telefoontje gekregen dat hij, omdat we niet thuis waren, door het venster is komen kijken (????) en gezien heeft dat ik hier met de 2 kinderen woon. Hoe hij dat zo zeker kon zien, blijft mij een raadsel, maar ik heb geen vragen gesteld, want het kan mij ABSOLUUT niet schelen. Ik wil gewoon mijn domicilie hier hebben.
Zucht.

Ik heb nog steeds mijn nieuwe identiteitskaart niet, maar begin deze week kon ik wel EINDELIJK de inschrijving doen en sinds gisteren kan ik de cursus volgen.

En ik vind het nog plezant om te doen ook.
HOERA.

Ik zou misschien best nu al beginnen met de inschrijving voor de opvolgmodule, dan kan ik die zeker doen als ik met dit deel klaar ben ;-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, ha, die is zogezegd komen kijken door het raam???? Da's gewoon een uitvlucht, hoor, omdat hij niet kan komem... zeker weten. Maar inderdaad, het maakt niets uit. Het belangrijkste is dat je nu een officiele domicilie hebt en de cursus kan beginnen...

Veel pleier ermee!

Hilde

Anoniem zei

Ik bedoelde natuurlijk 'plezier'...

Hilde

ilse zei

Wij hebben de wijkagent zo ook een paar keer moeten ontvangen toen we verhuisden in Leuven.
Ik heb het nooit begrepen hoor. De eerste keer waren we nooit thuis en toen zijn we zelf naar het bureau moeten gaan om ons te laten zien. Toen was het in orde en wisten we dat we er woonden??? Begrijpe wie begrijpen kan want er was dus niemand in huis geweest.
Ook een serieus verouderd systeem dat zou mogen afgeschaft worden.

Anoniem zei

Euh.. ik snap er maar weinig van. Maar ben blij dat je nu blijkbaar officieel weer in Belgie woont.

@nn zei

Er gebeurt nogal wat fraude met domicilie adressen, hoe en waarom weet ik niet zo goed, maar vandaar de controles.

Goed zo Sabine dat je cursus volgt. Maar misschien moet je ondertussen toch ook eens uitkijken of je ergens in een volwassenonderwijs overdag ook lessen kan volgen, zo kom je toch weer eens buiten en leer je nieuwe mensen kennen in je omgeving. Ik denk zelfs dat de VDAB ook zijn opleidingscentra hebben.

Anoniem zei

Sabine, heel veel plezier en sterkte met je cursus. Ben wel benieuwd wat voor cursus je doet ??